Dla Polaków jednym z najważniejszych powodów zmiany pracy jest chęć rozwijania nowych umiejętności.

Dla Polaków jednym z najważniejszych powodów zmiany pracy jest chęć rozwijania nowych umiejętności. W sondażu „Confidence Index” za pierwszy kwartał 2017 roku, przeprowadzonym przez firmę rekrutacyjną Michael Page, wskazało to 54 proc. ankietowanych – czyli o 3,4 p.p. więcej względem czwartego kwartału ub. r. Jest to najwyższy poziom tego wskaźnika spośród 12 krajów europejskich.

Pod tym względem, następni w kolejności w Europie są mieszkańcy Portugalii – 47,1 proc.

w pierwszym kwartale br. w stosunku do 48,5 proc. w czwartym kwartału ub. r. Kolejnymi są Szwedzi – 46,4 proc. w 2017 do 36,4 proc. w 2016 roku. Najniższy wynik zanotowali natomiast Holendrzy – 27,4 proc. w pierwszych trzech miesiąca br. w porównaniu do 28,9 proc. ostatniego kwartału minionego roku.

Polscy pracownicy niezależnie od wieku, jako jeden z najważniejszych powodów zmiany pracy, wskazują chęć rozwijania nowych umiejętności. Wśród osób do 30 r.ż. wskaźnik ten wyniósł 69,9 proc. Natomiast w przedziale wiekowym 30-49 lat osiągnął on poziom 54 proc., a u pracowników powyżej 50 r.ż. wyniósł 27,4 proc.

Warto przy tym podkreślić, że podczas poszukiwania nowej pracy zarobki schodzą u Polaków na drugi plan. Jako najistotniejszą motywację do zmiany miejsca zatrudnienia wskazało to w pierwszym kwartale br. 35,9 proc. ankietowanych. Oznacza to niewielki spadek tego wskaźniki kwartał do kwartału (36,8 proc. w trakcie ostatnich trzech miesięcy 2016 roku).

W podziale na grupy wiekowej wyniósł on natomiast w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku: 44,9 proc. dla osób do 30 r.ż., 35,8 proc. dla pracowników w wieku 30-49 lat oraz 21,7 proc. dla zatrudnionych powyżej 50 r.ż.

Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page w Europie kontynentalnej, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w Polsce, Szwajcarii, Niemczech, Francji, Włoszech, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Holandii, Szwecji i Belgii.

Obejrzyj wideo:

60 sekund biznesu: Chcemy sklepów bez kolejek do kas i dlatego niestraszne są nam żadne nowe technologie zakupowe