Katowicki eSky na rynku usług turystycznych w sieci jest mocnym graczem. Firma istnieje od 12 lat. Sprzedała 3 mln biletów lotniczych.

Podróże to dla jednych pasja, dla drugich forma relaksu czy spędzania urlopu, a są i tacy, dla których podróżowanie to całe życie. Dziś podróżować można wszędzie. Ograniczają nas jedynie wyobraźnia i oczywiście pieniądze. Całą podróż można zaplanować nie wychodząc z domu, przez internet. Pomocny jest w tym wypadku serwis internetowy eSky, który specjalizuje się w sprzedaży biletów lotniczych i innych produktów turystycznych w sieci. Usługi turystyczne sprzedaje także za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Od 1 marca nowym prezesem eSky jest Sebastian Mikosz, który wcześniej dwukrotnie był prezesem PLL LOT. Firma eSky ma biura na całym świecie. W Polsce zatrudnia ponad 300 osób w trzech biurach: w Katowicach, Warszawie i Radomiu. Ale ma też biura w Rumunii, Bułgarii, Turcji, Kolumbii, dwa biura w Brazylii. Tam z kolei pracuje ponad 200 osób. W najbliższym czasie planuje otwarcie biura w Peru.

W serwisie internetowym eSky można zakupić bilety ponad 650 linii lotniczych - zarówno regularnych, jak i tanich, zarezerwować nocleg w blisko 450 tys. hoteli na całym świecie, a także kupić ubezpieczenie podróżne, bilety kolejowe największych europejskich przewoźników czy wynająć samochód w jednej z ponad 790 wypożyczalni na całym świecie. Firma sprzedała już ponad 3 miliony biletów lotniczych.

Spółka eSky to internetowy serwis turystyczny, który powstał w 2004 roku. Założyli go Piotr Stępniewski z żoną Agnieszką, Łukasz Habaj i Łukasz Kręski. - Początkowo działalność spółki ograniczała się do obsługi wyjazdów „work&travel” - mówi Magdalena Fijołek, specjalista ds. komunikacji i PR w eSky. W czerwcu 2005 roku firma uruchomiła stronę internetową i sprzedała pierwszy bilet lotniczy.

- Od początku eSky specjalizował się w sprzedaży biletów lotniczych, a w 2010 roku został przekształcony w Internetowe Centrum Podróży, oferujące klientom szeroką gamę usług turystycznych - mówi Magdalena Fijołek, specjalista ds. komunikacji i PR w eSky.

- Serwis wykorzystuje bezpośrednie kanały dystrybucji takie jak strony internetowe oraz centrum telefoniczne - call center - dodaje Magdalena Fijołek.