RAFAMET z Kuźni Raciborskiej jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Rumunii dwie maszyny. Tokarki trafią do bukaresztańskiego metra. Kolej podziemna w stolicy Rumunii liczy 70 km. Co ważne, jedna maszyn z fabryki w Kuźni, pracuje już w metrze w Bukareszcie.

Tym razem Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest poddostawcą konsorcjum firm budowlano-konstrukcyjnych odpowiedzialnych za budowę dwóch kolejnych linii metra w stolicy Rumunii. Zamówione w bieżącym roku maszyny zostaną zamontowane w warsztatach naprawczych zlokalizowanych na finiszu linii czwartej i piątej.

- Co ciekawe, zajezdnie te mieszczą się pod powierzchnią ziemi. Takie usytuowanie warsztatów stanowi dla nas pewne wyzwanie. Do zagospodarowania mamy bardzo ograniczoną przestrzeń - wyjaśnia Stanisław Stefaniszyn, kierownik sprzedaży firmy RAFAMET S.A.

Umowę podpisano w maju, tokarki zostaną dostarczone do odbiorcy jeszcze w tym roku, a ich przekazanie do eksploatacji w Bukareszcie jest planowane na początek przyszłego roku.

- Nasi inżynierowie zdołali dostosować konstrukcję maszyn do tych specyficznych wymagań, dzięki czemu to właśnie RAFAMET zdobył zlecenie, pokonując silną konkurencję m.in. z Niemiec. Nie bez znaczenia była także wcześniejsza, udana współpraca z firmą Alstom Transport i otrzymane od niej referencje - dodaje Stefaniszyn.

Rumunia jest dla fabryki RAFAMET perspektywicznym rynkiem. Obrabiarki tego producenta są tam doskonale znane. W latach 70. i 80. ubiegłego wieku firma z Kuźni Raciborskiej dostarczyła do tego kraju ponad 200 maszyn różnego typu.

*Transformersy zniszczą Katowice. Tak to ma wyglądać ZDJĘCIA
*Miss Polski 2016 OTO FINALISTKI Zobacz zdjęcia
*Wakacje za granicą: Tych krajów unikaj i nie jedź. MSZ ostrzega. Są zaskoczenia
*Najlepsze baseny w województwie śląskim [TOP 10 BASENÓW]
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"