Kampania się nie udała, bo CTR był za niski”, spróbujmy odczarować ten wskaźnik.

Zobacz WIDEO, w którym omawiam ten temat. 

Czy CTR jest jedynym skutecznym i właściwym wskaźnikiem wyznaczającym skuteczność kampanii reklamowych?

Zacznijmy od tego czym jest CTR.

CTR – Click Through Rate - wskaźnik procentowy wszystkich kliknięć w stosunku do wyświetleń reklamy

CTR

Jaki zatem powinien być CTR?

Aby móc to wyznaczyć na początek odrobina historii, w 1994 roku pierwszy baner reklamowy miał CTR wielkości 44%.

pierwszy baner

Jak widzisz, grafika nie była potrzebna a wystarczyl tekst, „czy kiedykolwiek kliknąłeś tutaj?”

Niestety obecnie takie CTR, nie są osiągalne i raczej nigdy już nie będą.

 

W zależności od kreacji jakie wybierzesz możesz spodziewać się różnych uśredniownych wartości CTR.

średni CTR

Jak widzisz obecnie średni CTR jest na niższym poziomie. 

Pytanie brzmi jedynie czy warto walczyć o jak największy CTR?

Wszystko zależy od typu kampanii jakie realizujesz.

1, Zrealizowana na akcję.

Są to akcje skupiające się na zbieraniu jak największej liczby kliknięć, zapisów na listy mailingowe, wypełnień formularzy etc.

2. Informacyjne.

Wszelkie kampanie, kreacje reklamowe których celem jest poinformowanie czy to o organizowanym wydarzeniu, wprowadzeniu nowego modelu produktu, przypomnieniu o tym że dana firma jeszcze jest na rynku lub zmieniła adres. 

W przypadku kampanii informacyjnych większe znacznie od CTR będzie miał zasięg kampanii czyli liczba unikalnych użytkowników w odpowiedniej grupie docelowej, która zobaczyła reklamę. 

Zwłaszcza jeżeli przekaz reklamowy jak i kreacja nie będą zachęcały do kliknięcia wówczas nie możesz liczyć na dużą liczbę kliknięć w reklamy.

Emitując banery w internecie musisz pamiętać, że wyskakujące okienka inne agresywne formy reklamowe będą miały duży CTR ale to nie znaczy, że jakość tych kliknięć będzie dobra.

Ponieważ wiele z nich może być dziełem przypadku.

Gdy już wiesz co to CTR a nie chcesz czekać do kolejnego tygodnia, w którym przedstawię 7 kluczy dobrego CTR, zobacz materiał na moim blogu Marketing na luzie.