Polskie firmy IT mocno stawiają na rozwój i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Wychodzą z cienia globalnych korporacji i walczą o klientów na całym świecie.

Ich bezpośrednią konkurencją są nie tylko firmy krajowe, ale coraz częściej przedsiębiorstwa działające na arenie międzynarodowej. Kluczowe czynniki, które wpływają na sukces Polaków to wykształcenie, wiedza, umiejętności oraz kreatywność. Nie bez znaczenia jest także zakres i jakość świadczonych usług. Branża IT regularnie wprowadza na rynek nowe rozwiązania technologiczne. Stawiane przed nią wymagania są bardzo wysokie, dlatego oczekuje się od takich firm nie tylko zaplecza IT, ale także współpracy na poziomie koncepcji i dostosowania narzędzi, które mają zapełnić lukę pomiędzy usługami świadczonymi przez firmy technologiczne i agencje interaktywne.
W oparciu o taką strategię działa Coders Center - polska firma z Wrocławia, która w ciągu zaledwie dwóch lat istnienia otworzyła cztery biura krajowe i kilka zagranicznych, m.in. w: Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Anglii i Szwecji. Od stycznia bieżącego roku, Coders Center posiada także biuro w najbardziej pożądanej lokalizacji na świecie, na Manhattanie.


- Nasza spółka wykorzystała zapotrzebowanie na rynku, które dotyczyło rozwoju cyfrowego marketingu oraz automatyzacji procesów sprzedażowych. Obecnie głównymi klientami firmy są duże agencje interaktywne i marketingowe, a także firmy klasyfikowane w rankingu Fortune 500

- informuje Tomasz Gibas, prezes spółki Coders Center.

Aby kompleksowo obsłużyć wszystkich klientów, firma zatrudnia coraz więcej osób – obecnie jest ich 50. Jednak jak dodaje Maciej Ossowski, dyrektor operacyjny spółki w Polsce: - Zapotrzebowanie na kolejnych specjalistów wzrasta z minuty na minutę. Tylko w ciągu ostatniego roku firma urosła o blisko 30 osób. To wszystko za sprawą polepszającej się koniunktury w naszych technologiach. Często dostajemy zlecenia na budowę dedykowanych zespołów programistycznych.


- Ostatnio rozwijamy taki projekt dla firmy Trialbee ze Szwecji, startup działający w sektorze medycznym - dodaje Maciej Ossowski. - Rozmawiamy z dwoma naszymi klientami w Niemczech o zbudowaniu takiego zespołu. Łącznie, jeżeli zbiorę wszystkie planowane projekty, otworzymy rekrutację na 150 osób. Dzisiaj pilnie potrzebujemy 30 specjalistów Java i .NET.

 

- Obecnie 95 proc. sprzedaży naszej firmy pochodzi z Europy i USA, to zapewne dzięki konkurencyjnym stawkom pracy w Polsce i oczywiście naszym doświadczonym współpracownikom w delivery. Wdrażamy rozwiązania Enterprise takich producentów, jak: Sitecore, Episerver, Microsoft SharePoint, Adobe Experience Manager (wcześniej Adobe CQ), Magnolia CMS. Co ważne, dzięki strategicznym partnerstwom i efektywnej sieci sprzedaży, jako pierwsza firma w Polsce osiągnęliśmy prestiżowy status złotego partnera platformy Sitecore – dodaje Tomasz Gibas. 

Jak oceniają przedstawiciele Coders Center, polskie firmy coraz częściej dorównują tym międzynarodowym, a zazwyczaj jedynym czynnikiem powstrzymującym ich globalny rozwój jest mentalność. Do podboju zagranicznych rynków niezbędna jest wiara we własne możliwości oraz determinacja w dążeniu do celu. Z tego względu kluczowym elementem jest odpowiednio dobrana strategia rozwoju, która uwzględnia otwieranie nowych placówek w różnych państwach oraz współpracę z globalnymi partnerami biznesowymi. Jak podkreśla Jakub Koba, współzałożyciel Coders Center: - Zmieniające się trendy sprzedaży, coraz większe zapotrzebowanie na platformy e-commerce oraz systemy wspierające automatyzację marketingu stają się tematem kluczowym. Rozwiązania te nie są tanie, korzystają z nich najwięksi w Europie i USA, ale zwrot z inwestycji jest szybki i skuteczny.