Na wystawie w Targach Kielce towar produkowany dla sieci handlowych w Polsce prezentują najważniejsi wytwórcy z całej Europy. W tym roku pod marką własną sklepów na półki trafi wiele nowości.

Na targach marek własnych, czyli Private Label Middle Europe, które jeszcze w czwartek odbywają się w Kielcach prezentowane są najnowsze produkty sygnowane markami własnymi sieci handlowych, które trafią do sprzedaży w 2014 roku. Na liście wystawców jest ponad 100 firm z Niemiec, Austrii, Włoch, Ukrainy, Litwy, Belgii, Serbii, Węgier i Polski. To okazja dla handlowców nie tylko na zapoznanie się z ofertą, ale także na zawarcie kontraktów.

 

Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie, które wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są tańszą i coraz bardziej popularną alternatywą dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek.

Sprzedaż produktów znanych firm pod markami własnymi sieci handlowych po niższej cenie jest możliwe między innymi ze względu na oszczędności przy reklamie i dystrybucji. Dobra, czyli niska cena, to podstawowy atut tych produktów. Według badań przeprowadzonych wśród konsumentów, ich jakość pozostawia jednak często wiele do życzenia. Pierwsza w Polsce prezentacja tegorocznych nowości, które wchodzą do sklepów odbywa się właśnie w Kielcach.

Konspol

- Firma Konspol z Nowego Sącza na targach marek własnych w Kielcach prezentuje wędliny i wyroby garmażeryjne bez konserwantów, które dostać można pod marką własną sieci takich, jak Biedronka, Netto, PSS Społem, E. Leclerc, Makro czy Auchan – mówi Małgorzata Jasińska. (fot. Dawid Łukasik)

 

Dla ponad 50 procent polskich konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez SW Research, produkty pod marką sieci handlowych są dobrym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy, w których cena odgrywa główną rolę. Dlatego, że są tanie, z roku na rok ich sprzedaż podnosi się o jedną piątą rocznie. Polska jest europejskim liderem we wzroście ich znaczenia na rynku. Pod tym szyldem sprzedawanych jest u nas około 30 procent krajowych produktów, a wartość rynku marek własnych szacowana jest aż na około 90 miliardów złotych i stale rośnie.

 

OSM Włoszczowa

- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Włoszczowa jedną trzecią swoich wyrobów produkuje dla sieci spożywczych. Nasze twarożki, śmietany, jogurty, kefiry można kupić na przykład pod marką Aro, Tip czy Piotr i Paweł – mówi pani Beata z działu marketingu. (fot. Dawid Łukasik)

 

– Klienci dużych sieci spożywczych, dla których produkujemy towar, nawet nie wiedzą, że na przykład śmietana, twarożek z logo Delikatesów Piotr i Paweł to nasz wyrób. Z marką sklepu, a nie naszej mleczarni ma niższą cenę, bo tego wymaga polityka sprzedaży. Gwarantuję jednak, że ten wyrób niczym nie różni się od pozostałych – mówią pracownicy marketingu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej we Włoszczowie.

 

WŁOSI

Włoska firma Finpesca swoje dania rybne i owoce morza, do podgrzania w kuchence mikrofalowej pod nazwą Aquolina będzie dostarczać w tym roku po raz pierwszy na polski rynek. Do sieciówek trafią jednak pod ich własnymi szyldami. (fot. Dawid Łukasik)

 

Co to jest marka własna?
Marka własna to marka, pod którą sprzedawane są produkty bądź usługi wytwarzane przez jedno przedsiębiorstwo, a sprzedawane pod szyldem innego. Powstają na konkretne zamówienie różnych firm. Stosuje je wiele branż, na przykład: spożywczej, kosmetycznej czy chemicznej.