Coraz więcej polskich firm decyduje się na emisję reklam na ekranach smartfonów i tabletów, ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu.

Tak wynika z badania Gemiusa na temat działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w zeszłym roku. W czwartym kwartale na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio trzy procenty emisji reklam internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast najwięcej reklam na smartfony i tablety, w stosunku do wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,60 proc.), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc.

- Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia - uważa Michał Włodarczyk, ekspert Gemiusa. - Dwuipółkrotny wzrost udziału emisji reklam na urządzenia przenośne w ogólnej liczbie kampanii internetowych, który nastąpił na przestrzeni roku, pokazuje, że tempo zmian jest ogromne.

Ekspert zwraca uwagę, że urządzenia mobilne są coraz częściej wykorzystywane w reklamie ze względu na unikalne technologie i funkcjonalności, które oferują, tj. GPS/BTS, NFC, dedykowane aplikacje interaktywne, aplikacje rozpoznające dźwięk czy obraz. 

- A to otwiera zupełnie nowe możliwości targetowania i dostarczania przekazu reklamowego - twierdzi Włodarczyk.

Jego zdaniem, rosnące zainteresowanie reklamą mobilną jest również odbiciem ogólnorynkowych tendencji w sektorze mobile, które pokazują, że posiadacze urządzeń przenośnych coraz intensywniej korzystają z sieci.