Jedna z firm chce wprowadzić w Polsce sprzedaż ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorców w supermarketach.

Od kiedy? - Myślimy o przyszłym roku - mówi Marek Baran, rzecznik Link4. - Chcemy sprzedawać je przez agentów i brokerów w I kwartale 2013. Planujemy też oferować je w sieciach handlowych. Idealna grupa docelowa dla ubezpieczeń małych i średnich firm to klienci Makro.  Polisy komunikacyjne i mieszkaniowe dla indywidualnych klientów są już dostępne w Tesco a komunikacyjne w Makro.

Od kilku lat zaciera się, zarówno na świecie, jak i w Polsce, podział na firmy tylko directowe (przez telefon i internet) i tradycyjne. Obecnie ubezpieczyciele sprzedają polisy różnymi kanałami.

- Niezależnie, gdzie kupujemy polisę - u brokera, przez internet, czy telefon - to nadal to samo ubezpieczenie - przypomina Marcin Tarczyński, analityk z Polskiej Izby Ubezpieczeń. - Przed podpisaniem umowy zwracajmy uwagę przede wszystkim na zakres polisy. Gdy czegoś nie rozumiemy, pytajmy  konsultanta.