Tak budowane są biurowce KTW przy Spodku w Katowicach. 120 kursów ciężarówek dziennie, 50 robotników, spory wykop, zarys ściany szczelinowej: oto, co dzieje się w lipcu 2016 na budowie KTW, biurowców przy Spodku.

Minął już miesiąc, odkąd na placu budowy przy Spodku w Katowicach, w miejscu dawnego DOKP rozpoczęła się budowa biurowców KTW. Co się tak dzieje po koniec lipca 2016?

Zaawansowane są roboty przy konstrukcji ściany szczelinowej. zakończono prace związane z przekładaniem sieci wodociągowej, gazowej i elektrycznej. na placu budowy jest ponad 50 pracowników, a ciężarówki wykonują 120 kursów dziennie – tak można opisać plac budowy KTW w skrócie.

W pierwszym miesiącu robót wykonane zostały przekładki sieci wodociągowej, gazowej i elektrycznej. Rozpoczęto również budowę ścian szczelinowych, które wyznaczą obszar płyty fundamentowej pod cały kompleks biurowy .KTW. Zaawansowanie prac związanych z konstrukcją ściany szczelinowej wynosi ok. 35 proc. Docelowo jej obwód wyniesie 330 m przy maksymalnej głębokości wykopu 26 m.

Na obecnym etapie każdego dnia na budowie .KTW I pracuje średnio ponad 50 osób. Budowa ściany szczelinowej jest prowadzona równolegle z głębokimi wykopami i wywozem zbędnej ziemi. Ciężarówki obsługujące budowę, wykonują codziennie ok. 120 kursów wywożąc ok. 1,2 tys. m szesc. ziemi. Wykopy pod fundamenty obu biurowców docelowo wymagają wydobycia ok. 85 tys. m szesc. urobku.

Rozpoczęta w połowie lipca 2016 budowa ściany szczelinowej kompleksu .KTW potrwa około dwóch miesięcy. W najbliższym czasie realizowane będą także prace związane z budową przyłączy do powstającego obiektu.

Cały proces budowy .KTW I potrwa 24 miesiące, w tym przez najbliższe 6 miesięcy powstaną trzy kondygnacje podziemne przeznaczone głównie na parking. Do realizacji tej części inwestycji Strabag wykorzysta ok. 25 tys. m szesc. betonu i 3 tys. ton stali. Oprócz technologii ścian szczelinowych, zostaną dodatkowo wykonane elementy konstrukcji poprawiające stabilność posadowienia budynku. Kolejnym krokiem będzie budowa żelbetonowej konstrukcji części nadziemnej.

HISTORIA BUDOWY .KTW W KATOWICACH

Budowa zaczęła się na przełomie czerwca i lipca 2016, choć plac budowy został przejęty niemal miesiąc wcześniej. Przy Spodku w miejscu DOKP powstaną dwa wieżowce, jeden o wysokości 66, a drugi - 133 metrów. Obecnie powstaje niższy wieżowiec. Zaprojektowali je architekci z pracowni Medusa Group. Inwestorem zaś jest firma TDj Estate, a wykonawcą - Strabag.

*Transformersy zniszczą Katowice. Tak to ma wyglądać ZDJĘCIA
*Miss Polski 2016 OTO FINALISTKI Zobacz zdjęcia
*Wakacje za granicą: Tych krajów unikaj i nie jedź. MSZ ostrzega. Są zaskoczenia
*Najlepsze baseny w województwie śląskim [TOP 10 BASENÓW]
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"