10 listopada z linii produkcyjnej tyskiej fabryki FCA zjechała „pięcsetka” o numerze 1.500.000 w wersji pop koloru białego (bianco gelato), z silnikiem 1,2 l o mocy 69 km. Jubileuszowe auto trafi do klienta we Francji. Samochód z numerem 1.499.999 pojedzie do Anglii. Jest to wersja pop star w kolorze miętowym (verde lattementa) z silnikiem 1,2 l Stop&Start o mocy 69 KM. Natomiast samochodem o numerze 1 500 001 jest kabriolet 500C w wersji Lounge Cabrio w kolorze czerwonym (rosso corsa) z silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM, który przeznaczony do Niemiec.

Swoją historyczną liczbę 1.500.000 „pięćsetka” osiągnęła po ośmiu latach i czterech miesiącach od pojawienia się na rynku.

Tychy nie są jedynym miejscem, gdzie „pięćsetka” jest produkowana. Produkuje się ją również w meksykańskim zakładzie Toluca. W obu tych miejscach razem wziętych wyprodukowano już ok. 1,8 mln tych aut. 
Ponad pół miliona „pięćsetek” trafiło do Włoch. Następne najważniejsze rynki dla tego modelu to Anglia, Francja, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Holandia, Japonia, Austria i Szwajcaria.

Fiat 500 zdobył do tej pory 40 nagród na całym świecie, w tym najbardziej prestiżową nagrodę w tej kolekcji: „Car of The Year 2008".

Jako pierwszy w segmencie małych samochodów został wyposażony standardowo w siedem poduszek powietrznych oraz wyróżniony przez instytut Euro NCAP prestiżowymi 5 gwiazdkami Euro NCAP, jako jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie. Jest ulubionym modelem setek tysięcy internautów: posiada stronę internetową (fiat500.com) oraz oficjalny fan page na Facebooku( www.facebook.com/fiat500 ).

Ważnym momentem w historii tego samochodu był dzień 4 lipca 2015 roku - światowa premiera nowego Fiata 500 w Lingotto w Turynie, gdzie w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód", symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy.

Nowy Fiat 500, odnowiony zewnętrznie i wewnętrznie, zachował kultowy kształt i gabaryty bestsellerowej generacji z 2007 r.  Ma około 1800 nowych detali. W centralnej części odnowionej deski rozdzielczej wyróżnia się nowy, duży, 5" ekran systemu UconnectTM, który  zapewnia dostęp do radioodtwarzacza, 6 głośników, sterowania z kierownicy, portu AUX-IN i USB. Nowe są reflektory ze światłami do jazdy dziennej, światła tylne, kolory, deska rozdzielcza, kierownica, materiały.

W Polsce w wersji hatchback i kabriolet, nowy fiat 500 jest dostępny w dwóch wersjach: pop i lounge (obie wersje mogą być wyposażone w półautomatyczną skrzynię biegów). Pierwsza z nich wyposażona jest w standardzie: siedem poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, system Uconnect Radio z sześcioma głośnikami, porty AUX-IN i USB i wielofunkcyjną kierownicę.

Wersja lounge jest dodatkowo wzbogacona o takie detale jak panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe 15", system Uconnect Radio LIVE 5'' z ekranem dotykowym oraz skórzana kierownica z przyciskami, które pozwalają - dzięki integracji z smartfonem - korzystać z różnych aplikacji w systemie pokładowym. Nowy fiat 500 jest dostępny z silnikami benzynowymi: TwinAir o pojemności 0,9 l ( o mocy 85 KM lub 105 KM) lub 1,2 l o mocy 69 KM. W szczególności silnik dwucylindrowy wyróżnia się rekordową wydajnością z poziomem emisji CO2: 90g/km dla silnika o mocy 85 KM i 99 g/km dla silnika o mocy 105 KM.

Ceny Fiata 500 na rynku polskim zaczynają się obecnie od 40 900 zł za samochód w wersji 1,2 l pop. 

Jolanta Pierończyk

Wygląda nieco inaczej, ale mechanicznie niemal się nie zmienił. Ma być za to bezpieczniejszy, niż jego poprzednik. Nowy odświeżony Fiat 500 już za kilka miesięcy pojawi się na polskich drogach.