Supersam w Katowicach już reklamuje się przed otwarciem. Jak? Propagandowymi sloganami rodem z PRL. Specjalnie. Kto gibki, jada rybki. Młodzież kocha odzież. Szynki noszą mokasynki. Jesionki chronią korzonki. Otwarcie jesienią 2015. Kto gibki, jada rybki. Młodzież kocha odzież. Szynki noszą mokasynki. Jesionki chronią korzonki: to hasła reklamujące nowy Supersam w Katowicach. Jego budowa dobiega końca przy ulicy Skargi. Otwarcie zaplanowano na przełom września i października 2015, ale Supersam już zaczął kampanię reklamową. Głównym motywem są propagandowe slogany.

Banery już pojawiły się w Katowicach, są m.in. na ulicy Mickiewicza w Katowicach. Zgodnie z planem, mają być też na placu Andrzeja, ulicy Radosnej, Kościuszki, i Bocheńskiego (przy giełdzie). Za opracowanie strategii odpowiadała krakowska Firma Reklamowa KUC. Głównym motywem w kampanii są propagandowe slogany i hasła nawiązujące do minionej epoki, a tym samym do dawnego obiektu Supersamu.

- Strategia marki Supersamu żongluje stereotypami handlu, pokazuje zabawne kontrasty pomiędzy dawną epoka scentralizowanego handlu, a współczesnym światem komercji.

Język i poetyka narracji odwołują się do kultowych fraz i sloganów  agitacyjnych, są ich parafrazą i kreatywnym rozwinięciem – tłumaczy Łukasz Mikoda, Senior Copywriter odpowiedzialny za przygotowanie kreacji dla DH Supersam.

- Konwencja reklamy balansuje na granicy prowokacji i umowności. Ma wywołać uśmiech, przywołać czar minionych lat, a zarazem wskazać, że Supersam to marka sama w sobie, która niebawem powróci. I to w wielkim stylu, bo choć zmienia się język i cały anturaż zakupów, to przyzwyczajenia, pragnienia i emocje im towarzyszące są takie same – dodaje.

Głównym przesłaniem, które przyświeca kampanii jest „SAM jest SUPER”. Ponadroczna kampania obejmować będzie kilka faz, które uzależnione będą od świąt okolicznościowych i kalendarza wydarzeń centrum. Realizacja kampanii oparta jest przede wszystkim na wykorzystaniu nośników outdoorowych.     

- W starszych mieszkańcach Katowic, pamiętających dawny Supersam, obudzi sentyment a w młodych ciekawość i uśmiech – komentuje Michał Świerczyński, Venture Partner, Head of Retail w Griffin Real Estate (GRE to inwestor).

Supersam został już niemal w całości skomercjalizowany. Na trzech kondygnacjach handlowych pomieści ponad 70 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym m.in. New Look, Monnari, Sports Direct, Reserved, Carry, Cropp, House, Mohito, Sinsay, market Aldi i drogerię Rossmann oraz Pepco, Home&You, EMPIK, SMYK, i Silesia Jeans. Zadebiutują także nowe marki m.in. A Tab, Szachownica, Textilmarket, Zzadimo, KIK, Hobby4Men, Pafoscan Sport, Strefa Diet oraz Soki Na Zdrowie.