61 proc. mężczyzn kupi kwiaty, 20 proc. postara się o prezent, 5 proc. poświęci swój czas wolny, żeby partnerka lub żona mogła spędzić ten dzień według swoich upodobań, a 3 proc. zorganizuje przyjęcie lub spotkanie. Jak pokazuje badanie Providenta, mężczyzna tego dnia wyjmie z portfela średnio 60 zł. Wysokość wydatku różni się jednak w zależności od wieku. Najhojniejsi są młodzi mężczyźni w wieku 25-39 lat, deklarują oni średni wydatek w wysokości 81 zł. Natomiast panowie powyżej 59. roku życia osoby, wydadzą średnio 30 zł.


Młodzi mężczyźni wydają najwięcej, bo prawdopodobnie chcą zaimponować swoim partnerkom - mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska. Lubimy być obdarowywane, ale w tym dniu wystarczy mały gest w postaci kwiatka lub drobnego upominku. Tym bardziej, że mężczyźni nie tak dawno wykosztowali się już na Walentynki – dodaje Łuczak.

Świętować nie zamierza 20 proc.

badanych panów. Ponad połowa z tej grupy (56 proc.) przyznaje, że nie ma z kim, 19 proc. nie uznaje tego święta, 10 proc. deklaruje że nie stać ich na prezent. 6 proc. nie potrzebuje powodu do obdarowywania swojej partnerki, bo jak twierdzi, robi to na co dzień.

a

 

 


-Badania pokazują, że Dzień Kobiet to wciąż ważne święto dla Polaków. Uczcić ten dzień zamierza większość panów, co oznacza, że większość pań zostanie obdarowana. Ci, którzy nie planują nic na ten dzień, to prawdopodobnie single lub osoby, które z jakichś względów sprzeciwiają się tej tradycji – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

A czego pragną kobiety?

Z okazji Dnia Kobiet Provident sprawdził również, z jakiego aspektu swojego życia panie są obecnie najbardziej dumne lub zadowolone. Według badania 54 proc. kobiet jest zadowolonych najbardziej z życia rodzinnego, 17 proc. z rozwoju osobistego, 7 proc. z życia zawodowego. 10 proc. przyznaje, że z niczego nie jest dumna ani zadowolona, a kolejnym 10 proc. trudno powiedzieć, które z tych aspektów jest powodem do dumy.


-Jak pokazuje badanie większość pań to tradycjonalistki. Ponad połowa z nich zwraca uwagę na fakt, że jest dumna z tego, co osiąga w swoim życiu rodzinnym. Trendy się zmieniają, ale dla kobiet w dalszym ciągu ważniejsze jest życie prywatne niż kariera zawodowa – podsumowuje Przemysław Kasza.