Podobnie jak w latach ubiegłych firma badawcza P3 Communication porównała wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych świadczących w Polsce usługi mobilne w Polsce. Zwycięzcą badania została sieć T-Mobile, otrzymując Certyfikat: Best In Test 2016. Operator ten zwyciężył zarówno w kategorii „najwyższa jakość rozmów”, jak i w kategorii „transmisja danych”.

Podobnie jak w latach ubiegłych firma badawcza P3 Communication porównała wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych świadczących w Polsce usługi mobilne w Polsce. Badanie, tzw. drive test, zrealizowane zostało w okresie od połowy października do połowy listopada br. w wybranych przez spółkę realizująca badania aglomeracjach miejskich, miejscowościach na ważnych szlakach komunikacji drogowej.

Zwycięzcą badania została sieć T-Mobile, otrzymując Certyfikat: Best In Test 2016. Operator ten zwyciężył zarówno w kategorii „najwyższa jakość rozmów”, jak i w kategorii „transmisja danych”.
W kategorii połączenia głosowe, brane były pod uwagę trzy wskaźniki: jaskość połączenia oraz dwa parametry związane z nawiązywaniem połączeń - czas i skuteczność. T-Mobile uzyskał najlepsze wyniki właśnie w zakresie jakości połączeń oraz w czasie zestawiania połączenia.

Natomiast w zakresie usługi transmisji danych, w czasie badania brane pod uwagę były szybkość i skuteczność przesyłania danych oraz jakość usług bazujących na transmisji danych, tj. otwieranie popularnych stron internetowych i streaming video z portalu youtube.com.

- Najlepsza sieć nie jest dla nas celem samym w sobie. To sposób na zapewnienie klientom absolutnie najlepszego doświadczenia z korzystania z usług mobilnych. Tylko wtedy można uznać to za pełen sukces i pod tym kątem badana jest sieć – skomentował wyniki badania Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - Badania certyfikujące sieci realizowane są w oparciu o te same wskaźniki w kilkunastu krajach. Daje nam to gwarancję ich wiarygodności i rzetelności.