„Warto pić wodę – najlepiej regularnie i w małych ilościach” – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości, specjalista żywieniowy.

Jak co roku, 22 marca odchodzimy Światowy Dzień Wody. Jest to idealna okazja, aby przypomnieć, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest jej spożywanie. Badania przeprowadzone przez TNS Polska wskazują, że statystyczny Polak wypija 1,64 litra płynów dziennie, z czego 28 proc. dziennego spożycia płynów to woda1 – a to zdecydowanie za mało.

Podstawa zdrowia

Picie wody to podstawa w prowadzeniu zdrowego trybu życia.

– Woda wpływa pozytywnie na wiele dobroczynnych procesów zachodzących w naszym ciele. Dlatego każdy, bez wyjątku, powinien wprowadzić ją do swojej diety i pamiętać o jej codziennym spożywaniu – stwierdza Konrad Gaca, twórca autorskiej metody odchudzania GACA SYSTEM. – Odpowiednia ilość wypijanej wody i dobrze skomponowana dieta potrafią w znaczący sposób wpłynąć na nasze samopoczucie i wygląd – dodaje Gaca.

Czytaj też:
Fiskus sam wypełnia PIT-y. I to nie dla wybranych, ale praktycznie każdego kto składa PIT-37, nawet jeśli rozlicza się z małżonkiem czy dzieckiem albo odlicza ulgę. Jak z tego skorzystać?

Światowy Dzień Wody, obchodzony 22 marca jest świetnym zalążkiem do dyskusji na temat jej zbawiennego wpływu na kondycję ludzkiego organizmu. Woda jest podstawowym elementem procesu zdrowej i skutecznej redukcji masy ciała, ponieważ znacząco wpływa na metabolizm – zaznacza Konrad Gaca.

Dodatkowo woda oczyszcza organizm, wypłukując toksyny i zalegające produkty przemiany materii.

Samo picie wody nie wystarcza, aby organizm dobrze funkcjonował – należy również zwracać uwagę na sposób jej spożywania, np. unikać dużych przerw w przyjmowaniu wody.

Spragniony bardziej narażony

- Nie powinno się doprowadzać do sytuacji mocnego pragnienia, ponieważ jest to sygnał, że nasz organizm jest już odwodniony – radzi Konrad Gaca. Najlepszym rozwiązaniem jest częste przyjmowanie niedużych ilości płynu. – Nie można przyjmować zbyt dużych porcji na raz. Idealnie byłoby wypijać jednorazowo ok. 0,2–0,25 l. – mówi Gaca. Przy regularnym piciu wody, ważne jest ograniczenie ilości spożywanej soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, powoduje opuchnięcie ciała i nadciśnienie.
– Przyjmowanie odpowiedniej ilości wody i ograniczenie do minimum soli w diecie pomoże w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu – podsumowuje Gaca.

Czytaj też:
Ważą się losy nowych przepisów, które zdecydują o tym czy wolno nam będzie robić zakupy w niedzielę oraz czy za złamanie zakazu pójdziemy do więzienia

Organizm dorosłego człowieka składa się w 60–70 proc. z wody. Wpływa ona na podstawowe procesy życiowe –jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego należy pamiętać o jej regularnym spożywaniu każdego dnia. Zatem pijmy wodę – na zdrowie!