Bezpieczeństwo dzieci to kwestia niezmiernie ważna dla większości Polaków. Jak sprawdził Nest Bank ponad 50 proc. rodziców uważa, że wypadki samochodowe są największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ich dzieci. Niestety złudne poczucie bezpieczeństwa, brak fachowej wiedzy i środków finansowych ograniczają Polaków zakresie zapewnienia bezpieczeństwa swoim dzieciom. Inaugurując kampanię, bank likwiduje powyższe bariery i po raz kolejny podkreśla swoje szczególne zainteresowane bezpieczeństwem, zaradnością i opiekuńczością.

Za 3 tygodnie rozpoczną się wakacje, czas wzmożonego ruchu na drodze. Aby bezpiecznie dotrzeć na miejsce wypoczynku, przed podróżą należy sprawdzić czy fotelik samochodowy pasuje do wzrostu i wagi dziecka.

Jak pokazują badania, świadomość na temat przewożenia dzieci jest wciąż bardzo niska, a w pierwszym roku życia ponad 40 proc. z nich podróżuje 2-3 razy w tygodniu. Co gorsze, są rodzice, którzy deklarują, że w ogóle nie korzystają z fotelika na krótkich trasach, a co czwarty respondent przyznaje, że dokonał zakupu w Internecie, bez wcześniejszego sprawdzenia czy pasuje on zarówno do dziecka, jak i samochodu.

W ramach kampanii opracowane zostały materiały informacyjne, w których partner merytoryczny akcji Paweł Kurpiewski z fotelik.info przedstawia 5 zasad, którymi należy się kierować zarówno przed, jak i po dokonaniu zakupu:

  1. Dobierz fotelik do wagi, wzrostu i wieku dziecka
  2. Przed zakupem przymierz fotelik do swojego samochodu
  3. Zmieniaj fotelik na większy w odpowiednim momencie – nie za późno i nie za wcześnie!
  4. Nie kupuj używanego fotelika, bo nie wiesz, z jakiego źródła pochodzi i w jakim jest stanie technicznym
  5. Nigdy nie używaj podstawki samochodowej – fotelik jest bezpieczniejszy dla dziecka.

Oszczędność czasu i pieniędzy płynąca z zakupów w Internecie jest w tym przypadku złudna – komentuje wyniki badania partner merytoryczny kampanii, Paweł Kurpiewski z fotelik.info. Niemal 2/3 rodziców nie montuje fotelika w samochodzie przed dokonaniem zakupu, a blisko połowa jest skłonna nabyć używany egzemplarz, jeśli zna jego wcześniejszych właścicieli. Od lat edukuję żeby zakup był doborem indywidualnym, bo fotelik żeby chronił podczas wypadku musi pasować i do dziecka i do samochodu. Dlatego podczas tej akcji będę wyrzucał źle dobrany sprzęt i namawiał wszystkich rodziców by zrobili to samo – dodał Kurpiewski.