Już co drugi Polak przekazuje pieniądze na pomoc innym. A wkrótce ten odsetek będzie jeszcze wyższy - o kolejne 10 procent!

Prawie połowa Polaków deklaruje, że przekazuje pieniądze na cele charytatywne. Jednocześnie ten odsetek w przyszłości ma wzrosnąć o 10 proc. Najbardziej popularnymi przedsięwzięciami charytatywnymi są WOŚP i Caritas Polska, a najbardziej aktywnymi sponsorami działalności charytatywnej Polsat i TVN – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia.

Obecnie, zgodnie z deklaracjami respondentów, najbardziej zaangażowanym pokoleniem w pomoc charytatywną są osoby w wieku 57+.

Aż 57 proc. z nich twierdzi, że wspiera różne akcje charytatywne. Najmniej zaangażowani są respondenci najmłodsi (20-33 lat), grupa ta jednak najbardziej skłania się ku większej aktywizacji w przekazywaniu pieniędzy w przyszłości – wzrost o 15 proc.

- Nasze badanie pokazuje, że coraz więcej osób chciałoby angażować się w pomoc charytatywną. Podstawy ku takiej działalności tworzą często media społecznościowe, których użytkownicy nawzajem udostępniają sobie informacje na temat akcji charytatywnych i aktywizują się do działania. Poza tym, prowadzona od lat kampania dotycząca przekazywania 1 proc. podatku przedsięwzięciom charytatywnym, również zwiększa świadomość Polaków w tym zakresie. Rosnąca świadomość i deklaratywna chęć intensyfikacji tych działań świadczy o tym, że polskie społeczeństwo skłania się w stronę bezinteresowności i filantropii, o czym świadczą coraz efektywniejsze zbiórki pieniędzy prowadzone choćby przez WOŚP – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej rozpoznawalną akcją charytatywną jest WOŚP, na kolejnych miejscach Polacy wskazują Caritas Polska, akcję Cała Polska Czyta Dzieciom oraz Szlachetną Paczkę.

Według badanych Polsat i TVN przodują, ex aequo, w rankingu najbardziej aktywnych sponsorów działalności charytatywnej. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Orlen.

Powyższe wyniki pochodzą z dwóch badań: 25 trendów oraz Sponsoring Monitor. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Obejrzyj wideo:

Wrócił temat likwidacji PIT oraz ZUS. Posłuchaj co proponują eksperci