DTW Logistics, polski operator logistyczny o zasięgu międzynarodowym specjalizujący się w logistyce kontraktowej oraz transporcie i spedycji międzynarodowej, podsumował swoje wdrożenia dla e-commerce. Po uruchomieniu rok temu innowacyjnej platformy informatycznej, dzisiaj DTW Logistics szybko integruje systemy magazynowe z systemami e-sklepów, firm kurierskich oraz płatności. Znacznie upraszcza i skraca czas obsługi przesyłek oraz wyjścia ich z magazynu, zwłaszcza w okresach wzmożonego ruchu towarów. Jeden ze swoich magazynów firma ma również w Będzinie.

Bieżąca analiza procesów magazynowych oraz doświadczenie przy współpracy z klientami wielu branż umożliwiły firmie DTW Logistics znaczącą optymalizację czasu obsługi zamówień. Bezpośrednio przeniosło się to zarówno na ceny świadczonych usług, a co ważniejsze dla klientów – umożliwiło maksymalne przesuwanie tzw. cut-off time’ów (godzin realizacji zleceń). Jednym z ważnych elementów wpływających na zadowolenie klientów e-sklepów jest czas jaki mija pomiędzy złożeniem zamówienia, a dostarczeniem przesyłki do odbiorcy. Każde zamówienie złożone w e-sklepie do godziny 16:00 jest wysyłane do klienta końcowego jeszcze tego samego dnia.

Zastosowanie w magazynach DTW Logistics (w Będzinie i w Błoniu) elastycznego systemu WMS (HIT Magazyn), łatwo dostosowującego się do wymagań i specyfiki danego klienta, to podstawowe narzędzie do zwiększania wydajności pracy magazynu oferującego usługę fulfilmentu (logistyka e-sklepów).

„Zadaniem operatora nie jest narzucanie wypracowanych procesów i schematów usług, lecz dostosowywanie się do specyficznych wymagań klientów, ale z uwzględnieniem najlepszych praktyk i zebranego doświadczenia” wyjaśnia Marcin Dudek, key account manager DTW Logistics.

Kolejnym istotnym elementem wpływającym na wydajność pracy operatora logistycznego, jak i samego klienta, jest odpowiednia i w miarę możliwości kompletna integracja systemów. W związku z tym w DTW Logistics zastosowano wielofunkcyjną platformę Way2Send. Umożliwia ona szybką i kompleksową integrację systemów biorących udział w procesach realizacji zamówień dla e-sklepów, takich jak platform e-sklepowych czy aukcyjnych, systemów drop-shippingowych, systemów ERP, księgowo-magazynowych, kurierskich, systemów płatności elektronicznych (PayU, DotPay itp.) wraz z systemem WMS DTW Logistics.

Udało się też znacznie usprawnić komunikację. DTW Logistics i jego klienci mają dostęp do aktualnych danych w czasie rzeczywistym, bez względu na to, czy są obsługiwani w magazynie w Błoniu, w Będzinie i czy w obu magazynach naraz. DTW Logistics gwarantuje e-sklepom aktualny wgląd w realizowane zlecenia, dzięki czemu mogą na bieżąco sprawdzać zarówno statusy obsługi zamówień realizowanych przez magazyn, jak i statusy kurierskie.

DTW Logistics kilkakrotnie zwiększył wydajność świadczonych usług, skracając czas obsługi przesyłek e-commerce średnio o 35 proc. Zaś przy wdrażaniu nowego klienta, znacznie przyspieszył integrację systemu WMS z systemem klienta. Cała operacja, po wcześniejszym określeniu procesów, odbywa się przy minimalnym jego udziale, a sama integracja e-sklepu może zająć od kilku godzin do kilku dni, w zależności od wymagań.

- Obecnie możemy szybko spełniać oczekiwania naszych partnerów biznesowych, zapewniając elastyczność i możliwość modyfikacji systemu w zależności od ich potrzeb. - mówi Marcin Dudek z DTW Logistics. - Na przykład, ostatnio na życzenie jednego z klientów, dodaliśmy możliwość pobierania faktur i paragonów z jego systemu ERP, tak aby nasz pracownik po spakowaniu paczki mógł jeszcze przed nadaniem dołożyć do niej papierowy dokument. Chociaż standardowo takie dokumenty wysyłane są pocztą elektroniczną. – dodaje.

Firma DTW Logistics zapowiada dalszy rozwój narzędzi IT oraz kolejne inwestycje w rozwój obsługi e-handlu. Ostatnie raporty* na temat wzrostu rynku e-commerce w Polsce wskazują, że rok 2017 przyniesie 15% wzrost w e-handlu, a wartość tego rynku wyniesie 35,8 mld złotych. Jest więc o co walczyć.

- Spodziewamy się dynamicznego rozwoju usług dedykowanych branży e-commerce, tj. co-packing, czy obsługa zwrotów, w związku z tym będziemy inwestować w innowacje. Zamierzamy w tym roku pozyskać nowych klientów, a rynek e-handlu jest coraz bardziej wymagający, więc ciągłe doskonalenie obsługi klienta stało się naszym priorytetem – zapowiada Marcin Dudek key account manager DTW Logistics.

*Raport firmy Sciomantic Labs „Barometr e-commerce 2016”.