- Termin „przesunięcie” pojawia się w trakcie prac budowlanych zazwyczaj w kontekście opóźnienia w harmonogramie. Nie dotyczy to jednak biurowca .KTW I. W jego przypadku oznacza on realizację koncepcji architektonicznej, która zakłada tzw. przewieszenie konstrukcji. Na terenie inwestycji przy al. Roździeńskiego trwają przygotowania do budowy pierwszego piętra górnej bryły budynku – ogłosili przedstawiciele inwestora firmy TDJ Estate.

CZYTAJCIE TEŻ:
Katowice: wmurowano kamień węgielny pod budowę .KTW

Budowa .KTW I trwa na działce tuż przy katowickim Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Docelowo kompleks biurowy .KTW ma składać się z dwóch biurowców, aktualnie trwa budowa niższej wieży.

Zobacz galerię

- Zgodnie z koncepcją architektoniczną autorstwa pracowni Medusagroup, budynek tworzą dwa prostopadłościany, przesunięte względem siebie. Co istotne, proporcje tego przesunięcia celowo nie są zgodne z zasadą tzw. złotego podziału*, co sprawia, że budynek zyskuje wizualnie większą dynamikę – przypominają w Biurze Prasowym TDJ Estate.

Jak dodają, różnica w posadowieniu brył pojawia się między 6. i 7. kondygnacją nadziemną, na wysokości ok. 24 metrów. Konstrukcja dolnej części budynku jest już gotowa. Obecnie trwają prace inicjujące realizację górnej części, która będzie przesunięta względem tej pierwszej o kilka metrów w kierunku północno-zachodnim.

CZYTAJCIE TEŻ:
Cztery piętra .KTW I już gotowe. Zostało jeszcze 10

– Przygotowania do wykonania tzw. przewieszenia konstrukcji w budynku .KTW I rozpoczęliśmy od montażu z poziomu terenu systemu deskowań w postaci specjalistycznych wież i kratownic. Odpowiednio rozmieszczone dźwigary zapewniają pełne podparcie stropu szóstej kondygnacji nad ziemią. W kolejnym kroku zabetonujemy strop, który będzie stanowił podstawę do stworzenia drugiej bryły – mówi Robert Klaszczyk, kierownik projektu z ramienia firmy Strabag.

CZYTAJCIE TEŻ:
Nowe biurowce KTW przy rondzie w Katowicach. Tak będą wyglądały

Górna bryła .KTW I będzie miała 8 kondygnacji i 42 metry wysokości, natomiast cały budynek ma mieć 14 kondygnacji (13 pięter i parter) i 66 metrów wysokości. Dwa jego ostatnie piętra będą przeznaczone na infrastrukturę techniczną.

- Obok robót związanych z konstrukcją budynku, na placu budowy trwają także prace mające na celu przygotowanie terenu inwestycji pod przyszły układ drogowy wokół .KTW I. Zakończono montaż przyłączy sanitarnych oraz hydroizolację stropu nad garażem podziemnym. W samym garażu z kolei, na wszystkich poziomach, rozpoczęto roboty instalacyjne - dodają przedstawiciele inwestora.