Rekordowa liczba uczestników – aż 7500 - wzięła udział w siódmym Europejskim Kongresie Gospodarczym, który w kwietniu odbył się w Katowicach. Oto kilka faktów podsumowujących kongres. – Katowice gościły przede wszystkim ludzi biznesu – przedsiębiorców i menedżerów największych firm, ale także prezydenta RP, unijnych komisarzy, członków polskiego rządu, polityków z Europy, Azji, Afryki – mówi Wojciech Kuśpik, inicjator EEC, prezes Grupy PTWP, która EKG organizuje.

Jak zwykle spora była grupa akredytowanych na kongres dziennikarzy. Łącznie pracowało ich w Katowicach ponad 500, reprezentowali ponad 200 redakcji. - W rezultacie w polskich mediach powstało blisko  7 tys. publikacji dotyczących, wzmiankujących lub relacjonujących wydarzenie – dodają organizatorzy. To też rekord, jeśli chodzi o obecność EKG w mediach.

– Jednak nie to jest najważniejsze.  W każdym z 7 tys.

materiałów słowo „Katowice” pada przynajmniej raz. Ponad połowa z tych publikacji ukazała się w tytułach o zasięgu ponadregionalnym. To bardzo skuteczne działanie i rzeczywiste kształtowanie nowego wizerunku regionu. Ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym sięga 37 milionów złotych – informuje Wojciech Kuśpik.

Ale promocja, to nie jedyne zyski z EKG, bo wydarzenie ma też realny wpływ na branżę hotelową i usługową.  W hotelach już na kilkanaście dni przed kongresem miejsc nie było. Cieszyli się też taksówkarze. -  W obsługę Kongresu zaangażowaliśmy całą nasza flotę, dziennie pracowało 220 osób, z czego 200 stanowili kierowcy. Przez trzy dni Kongres wygenerował dla nas ponad dwa tys. zleceń, czyli o jakieś 15-20 proc. więcej niż przy poprzednich edycjach – mówi Tomasz Cichy, City Taxi Katowice.

Źródło: Justyna Przybytek