Najnowsze badania pokazują, że kobiety najlepiej reagują na reklamy, w których występują modelki o normalnym i nieco większym rozmiarze.

W prasie i telewizji pojawia się coraz więcej modelek, które noszą normalny lub większy rozmiar ubrań. Nawet na tygodniach mody wprowadzono restrykcje, które nie dopuszczają zbyt młodych i wychudzonych dziewcząt na wybiegi. Także w polskich mediach pojawiają się modelki plus size. Wielokrotnie pisaliśmy też o modelkach seniorkach, które reklamują ubrania, jak chociażby Helena Norowicz.

Jak pokazują najnowsze badania Florida State University, panie lepiej reagują na modelki, które nie są wychodzone. Oglądając ich zdjęcia nie odczuwają takiego poczucia winy odnośnie własnej figury, jak w przypadku chudych modelek.

Analitycy przestudiowali reakcje 49 kobiet, które deklarowały, że chciałyby być szczuplejsze. Paniom pokazano obrazki z różnymi typami modelek, zanim zapytano ich o własną satysfakcję z posiadanej figury.

Okazało się, że szybciej i lepiej zapamiętujemy obrazki z modelkami o pełniejszych kształtach. Gdy na ekranach pojawiały się chude modelki, ankietowane miały gorsze samopoczucie.

aneta.niezgoda@polskapress.pl

Zobacz też: Modelki plus size udowadniają, że też są fit

Źródło: TVN