Rozdrażnienie i wybuchowość to sygnał, że zbliża się miesiączka. Na zespół napięcia przedmiesiączkowego uskarża się prawie połowa kobiet w wieku rozrodczym. Sprawdźmy, jak możemy złagodzić PMS i sprawić, by w tych dniach dopisywał nam dobry humor.

Napar z imbiru
Jest idealnym sposobem na złagodzenie bóli miesiączkowych i mdłości. Wspomaga koncentrcję, rozgrzewa organizm, poprawia metabolizm i zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha
Mają działanie rozkurczające. W trakcie PMS warto postawić na jogę, która relaksuje, rozluźnia mięśnie macicy, a przy tym wspomaga oczyszczanie ciała z toksyn.

Napary ziołowe
W swojej kuchni warto mieć melisę czy dzięgiel chiński. Napary ziołowe również mają działanie rozkurczające i kojące, a ponadto w dużej mierze łagodzą hormonalną burzę.

Magnez
Typowa ochota na słodycze w trakcie PMS-u często wiąże się z brakiem tego pierwiastka. Dostarczaj go swojemu organizmowi w możliwie najzdrowszej formie np. spożywaj zielone koktajle na bazie szpinaku.

video: x-news

Czytaj więcej: