- Rozpoczynamy remont torowiska - mówi Marcin Maranda, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Po remoncie na torach pojawią się nowoczesne tramwaje
To pierwszy etap przebudowy i rozbudowy linii tramwajowej oraz zakupu nowych tramwajów. Budowa nowej linii i kupno składów będzie razem kosztować 161 milionów złotych. Częstochowa dostała na to 128 mln zł unijnej dotacji. Budowa nowego torowiska rozpocznie się jesienią, a za dwa lata tramwajowy szlak będzie gotowy. Odcinek o długości 4100 metrów będzie kosztował 98 mln zł, a za siedem nowych, niskopodłogowych tramwajów miasto zapłaci 63 mln zł.
Szyny na Ostatnim Groszu, po 50 latach użytkowania, nie nadają się do dalszej eksploatacji. - Wagony trzęsą się, na niektórych odcinkach wydaje się, że zaraz wypadną z szyn - mówi emeryt Stefan Zgliszczyński.
W ramach remontu zaplanowano wymianę całej podbudowy torowiska, zrobienie odwodnienia, zastąpienie starych, drewnianych podkładów strunobetonowymi, a także korektę geometrii torów.
Naprawa obejmie 900-metrowy odcinek torowiska w alei Niepodległości, od ul. Bór do zajezdni. W czasie remontu tramwaje będą kursowały tylko na odcinku od zajezdni MPK przy alei Niepodległości do pętli tramwajowej Kucelin-Szpital (bez wjazdu na pętlę tramwajową Raków-Dworzec PKP).
Na odcinku od pętli tramwajowej Fieldorfa-Nila w dzielnicy Północ do zajezdni zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza "autobus za tramwaj". Przystanki autobusowe zostaną zlokalizowane w sąsiedztwie dotychczasowych przystanków tramwajowych.
Nie będzie jednak przystanku Równoległa w kierunku centrum miasta. Najbliższe przystanki w tę stronę to Ostatni Grosz lub przystanek przy biurowcu MPK w alei Niepodległości.
Na Północy będzie obowiązywał jeden wspólny przystanek końcowy i początkowy (do wysiadania i wsiadania), zlokalizowany za skarpą pętli tramwajowej, stale wykorzystywany przez autobusy linii 15, 16, 22 i 25.
Autobusy będą kursowały według tramwajowych rozkładów jazdy. Ale między Północą a zajezdnią MPK będą jeździły tak, aby zapewniać przesiadki na tramwaje. Podobnie w przeciwnym kierunku - autobus w kierunku dzielnicy Północ nie odjedzie sprzed zajezdni, dopóki nie przesiądą się do niego wszyscy pasażerowie tramwaju.
Ze względów technicznych, wschodnia nitka alei Niepodległości od zajezdni do skrzyżowania z alei Bór będzie zwężona do jednego pasa ruchu, na którym będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę.
Przebudowa torowiska spowoduje całkowite wyłączenie z ruchu fragmentu ul. Równoległej, od strony alei Wojska Polskiego. Nie będzie możliwy przejazd ulicą Równoległą na wprost - przez aleję Niepodległości w obu kierunkach.
Z powodu zwężenia pasów ruchu w alei Niepodległości, na skrzyżowaniu z ul. Równoległą w kierunku centrum będzie dozwolona tylko jazda na wprost, do ul. Bór.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?