MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Marszałek Śmigielski: Flirt nie pojedzie do Rybnika

Jacek Bombor
Flirt jest zbyt nowoczesnym pociągiem na rybnickie tory
Flirt jest zbyt nowoczesnym pociągiem na rybnickie tory ARC
Nowoczesne pociągi typu Flirt nie pojawią się na trasie z Katowic do Rybnika. Decyzję w tej sprawie podjął marszałek województwa śląskiego, Bogusław Śmigielski. Powód - kiepski stan infrastruktury kolejowej - nie przekonuje zawiedzionych pasażerów.

- Od trzech lat remontowano tory na tej trasie. Z tego powodu jeździłam nawet autobusem do pracy. Dlaczego nadal nie są takie jak trzeba? - zastanawia się Mirela Skłodkowska, która pociągiem dojeżdża do pracy w Katowicach.

Jednak władze województwa uznały, że Flirt na tę trasę się nie nadaje, bo jest zbyt nowoczesny.
- Obecnie na odcinku Katowice-Rybnik pociągi osiągają prędkości rzędu od 20 do 80 km/h. Skierowanie nowego pojazdu na tę trasę, co niewątpliwie przyczyniłoby się do zwiększenia komfortu jazdy podróżnych, polepszenia bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz skrócenia czasu podróży, wydaje się uzasadnione dopiero po przeprowadzeniu stosownej modernizacji nawierzchni kolejowej, będącej w gestii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - czytamy w piśmie marszałka do prezydenta Rybnika, Adama Fudalego.

Rybniczanie korzystający z kolei są zawiedzeni. Mają dość warunków, w jakich podróżują.
- W pociągach jest brudno, plastikowe siedzenia są niewygodne, a w wagonach duszno. Kolej powinna jak najszybciej to zmienić. Flirt na pewno skusiłby pasażerów komfortem i szybkością jazdy - dodaje Mirela Skłodkowska.

Rybnicki samorząd starał się o wprowadzenie nowego pociągu od połowy lipca. Flirta nie będzie, ale toczy się walka o poprawę połączeń kolejowych w Rybniku.

Już teraz wiadomo, że nowy rozkład jazdy, który obowiązywał będzie od 12 grudnia, zawiera zmiany, o które od dawna starali się pasażerowie.

Przewozy Regionalne, przychylając się do wniosków miasta, ujednolicić mają czas odjazdów i przyjazdów ze wszystkich kierunków. Zgodnie z tą koncepcją, pociągi przyjeżdżające do Rybnika pojawiać się będą w mieście 32 minuty po pełnej godzinie. Utrzymany zostanie cykliczny ruch składów, zaplanowano kursowanie 29 pociągów (w dni robocze i weekendy) do Katowic.

- Na trasie Rybnik - Bielsko-Biała jeździć będzie osiem par pociągów, a do Kędzierzyna 12 - informuje Lucyna Tyl, rzeczniczka magistratu.

Więcej kursów

Miasto walczy o więcej połączeń m.in. z Katowic do Rybnika o godz. 6, oraz z Rybnika do Katowic po godz. 22.
Zdaniem pasażerów region rybnicki powinien mieć połączenie także z Warszawą. Jest to możliwe poprzez wydłużenie tras pociągów interREGIO lub Intercity. Jednak o takich zmianach ma zdecydować centrala Przewozów Regionalnych w Warszawie. Nie jest też wykluczone, że z Rybnika będzie można dojechać do Beskidów - w walce o takie połączenie Rybnik ma sojusznika - Cieszyn. I tutaj władze kolei zapewniają, że jeśli będzie popyt, to pociągi takiej relacji zostaną uruchomione.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera