Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jaka marka dla Stadionu Śląskiego?

Justyna Przybytek
Tak będzie wyglądał już w przyszłym roku Stadion Śląski. Czy znajdzie się sponsor?
Tak będzie wyglądał już w przyszłym roku Stadion Śląski. Czy znajdzie się sponsor? Fot. Mat. prasowe
Sądzicie, że Stadion Śląski po wieki będzie Śląski? Władze województwa zamierzają rozważyć temat sprzedaży praw do jego nazwy. Gra toczy się o miliony.

Arena Gdańsk za to, że jest PGE Arena Gdańsk dostanie 35 mln zł. A Narodowy chce mieć sponsora za 10 mln zł rocznie.

Ile są warte prawa do Śląskiego? Gra jest warta świeczki. Mimo że kompilacje nazw bywają zabawne, a firmy uparły się sponsorować nie byle stadiony, a areny. Sponsora tytularnego ma 6 obiektów w kraju. Łódzka hala to Atlas Arena - prawa do nazwy Grupa Atlas ma na pięć lat za 5 mln zł. Tor kolarski w Pruszkowie to BGŻ Arena. Stadion Zagłębia Lubin jest Dialog Areną (nazwa od Telefonii Dialog). 12,5 mln zł płaci Ergo Hestia za to, że przez 5 lat hala między Gdańskiem i Sopotem będzie Ergo Areną. A płocka hala przez 12 lat za 1 mln zł rocznie będzie Orlen Areną. Firma doradcza KPMG w raporcie Rodzący się potencjał w zakresie sprzedaży praw do nazw obiektów sportowych w Polsce wyliczyła, że w 2012 r. w kraju będzie ok. 72 nowych obiektów, wartość praw do ich nazw może sięgać 76 mln zł.

Czy Śląski ma szansę na sponsora bez Euro 2012? - Przy okazji rozgrywek i tak nie będzie można używać komercyjnej nazwy stadionu. Szansa będzie, jeśli właściciel zorganizuje imprezy, które wypełnią stadion - ocenia Tomasz Wiśniewski z KPMG . Na Zachodzie jest m.in. Volkswagen Arena w Wolfsburgu, a w Bolonii - Land Rover Arena. Może więc Fiat Śląski Arena... - Koncern nie ma w zwyczaju takich inwestycji - ucina Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland.

Magia Śląskiego pozostanie nawet jak zmieni on nazwę


Marek Szczerbowski, dyrektor Stadionu Śląskiego:
Stadion Narodowy w Warszawie nie ma historii. Stadion Śląski ma, dlatego zderzają się tu dwie wartości - magia stadionu i jego nazwy, z drugiej strony prawdopodobne wpływy od sponsora. Sprawa będzie analizowana równie starannie jak kolory krzesełek na stadionie, a rozstrzygną ją władze województwa. Do rozważenia jest, czy można do nazwy Stadion Śląski wprowadzić jakiś człon i na ile wycenić prawa do nazwy. Podejrzewam, że stadion będzie Stadionem Śląskim dla ludzi niezależnie, co dopiszemy do jego nazwy.

Tomasz Wiśniewski, Dział Doradztwa Finansowego KPMG:
Barierą uniemożliwiającą sprzedaż praw do nazw niektórych obiektów jest możliwy opór społeczny. Przygotowując raport spodziewaliśmy się, że nie zostaną wystawione na sprzedaż prawa do nazwy Stadionu Narodowego. Tymczasem poszukiwany jest sponsor. Potencjalnie, to właśnie Narodowy posiada najdroższe naming rights. Jeśli więc w tym przypadku nie ma oporu społecznego, to możliwe, że z nazwą innych stadionów, w tym również Stadionu Śląskiego, też nie będzie.

Marek Baran, rzecznik prasowy Allianz Polska:
Allianz jako współwłaściciel Górnika Zabrze ma swoje logo eksponowane na koszulkach zawodników czy materiałach prasowych, związanych z drużyną. To się opłaca, marka staje się bardziej rozpoznawalna, a kibice doceniają, że Allianz zaangażował się w ich klub. Czy kupimy prawa do nazwy stadionu? Czekamy na nowy stadion. Nie sądzę, żeby jakiś sponsor chciał, aby taki stadion, jaki jest obecnie w Zabrzu, miał w nazwie sponsora. Jednak kiedy nowy obiekt już będzie gotowy, rozważymy taką możliwość.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!