Ważne
    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Artykuł sponsorowany

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?
    Chcesz ćwiczyć, czujesz, ze tego potrzebujesz, podejmujesz decyzję. Niestety, chwilę później spoglądasz za okno i ogarnia Cię błogie rozleniwienie i niechęć do robienia czegokolwiek, oprócz wygrzewania się w domu, przy ciepłej herbacie? W zimie to normalne, warto jednak mimo wszystko znaleźć motywację do podjęcia aktywności. Poznaj dobre powody, by mimo wszystko ruszyć się z miejsca!
    Jak zadbać o zdrową sylwetkę w trakcie zimy?

    Zimą szybciej „kolekcjonujesz” kilogramy!


    To niestety czysta prawda. Dzieje się tak z różnych przyczyn. Niskie temperatury same w sobie sprawiają, że odruchowo częściej sięga się po jedzenie. Ale to niestety nie jedyny czynnik, który wpływa na taki stan rzeczy. Sam fakt siedzenia w miejscu też sprzyja podjadaniu przekąsek. Jeżeli do tego doliczysz liczne okazje do ucztowania (święta, sylwester, karnawał…), okaże się, że naprawdę nie można wszystkiego zwalić na chłody i mrozy.


    Możesz się z tym pogodzić i wiosną martwić się o to, jak pozbyć się fałdek, ale dużo lepszym pomysłem będzie przeciwdziałanie tej sytuacji i spalanie nadmiernych kalorii na bieżąco. Tak, by wiosnę przywitać z już dobrą sylwetką, a nie na walce o nią.


    Ćwicząc poprawiasz swą odporność


    Masz dość częstych przeziębień każdej zimy? Okazuje się, ze gdy ćwiczysz, dbasz nie tylko o swoją sylwetkę, ale i odporność na wszelkiego typu choróbska. Jak to możliwe? Bardzo prosto. Gdy trenujesz, pozytywnie wpływasz na swoje krążenie. W przypadku infekcji, Twój organizm o wiele łatwiej przetransportuje w swym obrębie odpowiednie ilości przeciwciał.


    To jednak nie wszystko. Regularne ćwiczenia usprawniają Twój metabolizm. To zaś ma wpływ nie tylko na szybsze spalanie kalorii,lecz również na większą odporność na chłód. Tym bardziej więc zmniejszysz ryzyko osłabienia odporności zimową porą.


    Pamiętaj jednak, że takowa poprawa odporności w żadnym razie nie oznacza, ze można bezproblemowo wyjść na mróz zaraz po przepoceniu w trakcie ćwiczeń. Zdecydowanie daj sobie chwilę na uspokojenie po ćwiczeniach, jeśli nie chcesz doznać szoku temperaturowego.


    Jak więc dbać o sylwetkę zimą?


    Przede wszystkim wyrób sobie nawyk. Ćwicz w stałych porach. Uwzględnij przy tym zarówno treningi wytrzymałościowe, jak i rozciąganie. Staraj się utrzymać ten schemat, nawet kosztem skrócenia sesji treningowej – tak, by nie wypaść z rytmu.


    Biegając pamiętaj, by odpowiednio zabezpieczyć się przed chłodem. Optymalny dobór odzieży najczęściej będzie taki, jak do temperatury o około 3-5 stopni wyższej niż w rzeczywistości. Dlaczego? Ponieważ biegnąc i tak doprowadzasz do tego, ze Twoje ciało się rozgrzewa – a zapewne nie chcesz momentalnie się spocić.


    Zamiast biegać na zewnątrz, możesz też zamówić ze sklepów sportowych bieżnię, chociażby za pośrednictwem sklepów typu prosportowy.pl. Plus jest taki, że biegając właśnie na niej nie narażasz się na smog (niestety zimą stanowiący poważniejszy problem, niż w pozostałych porach roku), a przy okazji możesz skorzystać z gotowych predefiniowanych programów treningowych i nauczysz się trzymania równego tempa przez cały zaplanowany czas treningu.


    Nie zapomnij o stretchingu


    Stretching w zimie to specyficzny temat. Z jednej strony chłód sprawia, że mięśnie stają się mniej rozciągliwe – więc tym bardziej warto zadbać o ich elastyczność. Z drugiej jeżeli często przebywasz w nagrzanych pomieszczeniach, nie powinno być tak źle. W obu jednak przypadkach warto o nim pamiętać, gdyż rozciągnięte mięśnie również wpływają na Twoją sylwetkę i pozwalają uniknąć wrażenia bycia spiętym. Nie wspominając już o tym, że same ćwiczenia stają się bardziej efektywne.


    Czytaj także

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama