Czy w Katowicach odbędzie się „Sylwestrowa Moc Przebojów” z telewizją Polsat? Ostateczną decyzję podejmą... katowiccy radni, którzy dzisiaj podczas sesji Rady Miasta będą głosować m.in. nad zatwierdzeniem budżetu przeznaczonego na ten cel. Na sylwestrową zabawę w stolicy Górnego Śląska zaplanowano 1,9 miliona złotych. Jeszcze więcej, bo od 2,5 do 3 milionów złotych, ma dołożyć sam Polsat.
KTO WYSTĄP NA SYLWESTRZE Z POLSATEM W KATOWICACH? ZOBACZ TUTAJ
BEDNAREK, ENEJ, URSZULA, BAJM I WIELU INNYCH. OTO LISTA WYKONAWCÓW
Sylwestrowa Moc Przebojów ostatni raz odbyła się w Gdyni. Na scenie mogliśmy zobaczyć: Dodę, Ewelinę Lisowską, Krzysztofa Krawczyka, Sylwię Grzeszczak, Ewę Farnę.
ZOBACZ ZDJĘCIA I FILMY Z SYLWESTRA W GDYNI
Kto będzie tym razem w Katowicach?
Gra się toczy o wysoką stawkę, bo jeśli radni zaakceptują budżet, Katowice trafią do „wielkiej trójki” miast organizujących największe, bo telewizyjne imprezy sylwestrowe. Wiadomo już, że we Wrocławiu po raz dziesiąty bawić będzie TVP2, z kolei w Krakowie prawdopodobnie znów zagości TVN (tu decyzja ma zapaść na początku grudnia).
Po latach zabaw na placu przy Spodku, gdzie gościło najwyżej kilku artystów, a jeśli była transmisja, to tylko w regionalnej telewizji (z fragmentami w TV Polonia), Katowice mają szansę po raz pierwszy organizować sylwestrowy show z prawdziwego zdarzenia. Kilka godzin transmisji na żywo, specjalnie budowana ogromna scena i wiele gwiazd.
Sylwestrowy lider
„Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu przez dwa ostatnie lata organizowana była w Gdyni. Pierwszą z imprez śledziło średnio 4,3 mln osób, druga zgromadziła około 3 mln widzów przed telewizorami. Za każdym razem była liderem oglądalności, w pokonanym polu zostawiając sylwestrowe imprezy we Wrocławiu i w Krakowie.
W tym roku Gdynia zrezygnowała z organizowania telewizyjnej imprezy z Polsatem, dlatego stacja musiała poszukać nowego partnera. Wybór padł na Katowice, które w 2015 roku świętują swoje 150-lecie.
Organizacja tak dużej imprezy to oczywiście spora inwestycja. Zarówno ze strony telewizji, jak i miasta-gospodarza.
- W 2013 roku wkład miasta do budżetu imprezy wyniósł 860 tysięcy zł, a w 2014 roku milion 106 tysięcy zł - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Wkład do budżetu imprezy został przeznaczony na zakup czasu na antenie telewizji Polsat, opłacenie honorariów dla artystów i prowadzących, scenografię oraz pokazy multimedialne w trakcie imprezy. Miasto udostępniło teren, na którym odbywał się sylwester, oraz zapewniło elementy, konieczne przy organizacji imprezy masowej - wylicza.
O zainteresowaniu mieszkańców świadczy fakt, że szacowana liczba uczestników sylwestrowej imprezy wyniosła 150 tysięcy.
Sebastian Drausal podkreśla, że miasto promowane było w rozmaitych mediach zarówno przed emisją programu, jak i w trakcie trwającej sześć godzin transmisji na żywo.
O korzyściach wynikających z promocji telewizyjnej jest przekonana Małgorzata Wojciechowska z biura promocji wrocławskiego magistratu.
- Tej imprezie towarzyszy duża kampania promocyjna. Zaczyna się od momentu oficjalnej konferencji prasowej, ogłaszającej szczegóły sylwestrowej zabawy, która zwykle jest na początku grudnia. Do tego dochodzą informacje w telewizji. Jest kampania ogólnopolska, reklamy outdoorowe. Pojawiają się zapowiedzi w prasie i radiu - wylicza Wojciechowska. - Warto też wspomnieć o powtórkach sylwestrowej imprezy, które na antenie są w styczniu - zaznacza Wojciechowska.
W ubiegłym roku finansowy wkład Wrocławia w organizację sylwestrowej imprezy z telewizyjną „Dwójką” wyniósł 2,5 miliona zł. To były jednak dobrze wydane pieniądze.
- W tym roku to już będzie nasz dziesiąty sylwester z telewizyjną „Dwójką”. Wyrobiliśmy sobie pewną markę, znakomicie się rozumiemy ze stacją. Miasto dba, by ludzie fajnie się bawili, a ludzie z telewizji dbają o dobry obrazek - podkreśla Małgorzata Wojciechowska.
To się po prostu opłaca
Analiza opłacalności wydatkowania środków wynika z porównania kosztów, jakie miasto musiałoby ponieść zamawiając kampanię reklamową o tak szerokim zasięgu przy jednoczesnym wykorzystaniu szerokiego spectrum mediów.
Sebastian Drausal podkreśla, że rynkowa wartość kampanii, zarówno w roku 2013, jak i w 2014 - jak wynika z dostarczonego przez telewizję Polsat media planu - wyniosłaby dokładnie trzy miliony 918 tysięcy 291 zł.
- Nie tylko liczby i opłacalność ekonomiczna jest ważna przy tego rodzaju przedsięwzięciach. Każde takie wydarzenie, w którym biorą udział mieszkańcy Gdyni, wzmacnia poczucie więzi, identyfikacji z miastem i zwiększa poziom zadowolenia mieszkańców - uważa.
Kto zagra w Katowicach?
Wrocław szykuje się do ogłoszenia programu sylwestra z telewizyjną „Dwójką”. Plotki głoszą, że wśród gwiazd ma się znaleźć m.in. Maryla Rodowicz i Ewa Farna. Wciąż nie wiadomo natomiast, jak będzie wyglądać sylwester w Krakowie.
Filip Szatanik, zastępca dyrektora biura prasowego krakowskiego magistratu, mówi, że są prowadzone rozmowy, m.in. dotyczące organizacji telewizyjnej imprezy sylwestrowej, ale informacje w tej sprawie pojawią się jak zwykle na początku grudnia.
Jeśli dzisiaj katowiccy radni podejmą decyzję zatwierdzającą pieniądze na „Sylwestrową Moc Przebojów” z Polsatem, to stosunkowo niedługo powinniśmy poznać szczegóły imprezy. Kto zagra? Na pewno pojawi się Conrado Yanez, zwycięzca ostatniej edycji programu „Must Be The Music”, który ma zagwarantowany udział w sylwestrowej imprezie. Pewnie znajdzie się też miejsce dla Eweliny Lisowskiej, zwyciężczyni „Tańca z Gwiazdami”, czy Cleo, która w tym programie też zaszła wysoko.
*Dramatyczny apel: Złodzieju, oddaj komputer ze zdjęciami mojej zmarłej żony
*Morderca kotów z Zabrza skazany! A to taki miły student stomatologii
*Jak zdobyć becikowe i 1000 zł na dziecko? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Seksowne zabawy na Śląsku: Mistrzostwa Chippendales ZDJĘCIA
*Jesteś Ślązakiem, Zagłębiakiem, czy czystym gorolem? ROZWIĄŻ QUIZ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?