Bytomianin dostaje co miesiąc faktury z TP SA. Już w sierpniu 2010 r. pojawiły się na rachunku cztery rozmowy z numerem 0080063380000. - Zdumiałem się, bo ani ja, ani żona nie dzwoniliśmy pod taki dziwny numer. Rachunek zapłaciłem, a jakże. Klientem Telekomunikacji jestem od 30 lat, nie spóźniam się z opłatami - opowiada Jerzy Górnikowski.
Jakież było jego zdziwienie, gdy w kolejnym miesiącu na fakturze były te same połączenia. A potem w kolejnym, i w kolejnym... - Wyliczyłem, że w ciągu 12 miesięcy aż 73 razy rzekomo dzwoniłem na ten numer. To wszystko kosztowało mnie 24 złote. Kwota nie jest duża, nie o nią mi chodzi. Ale o zasadę, że od roku, pomimo moich wielu interwencji, Telekomunikacja nie potrafi mi pomóc - podkreśla nasz bohater.
Pierwszą reklamację nasz Czytelnik złożył już w listopadzie ubiegłego roku. W sumie napisał siedem reklamacji, ale tylko dwie mu uwzględniono. Z infolinii TP otrzymał informację, w jakich godzinach odbywały się połączenia. - Zwykle około godziny 22 i 23 - relacjonuje Jerzy Górnikowski. - Co ciekawe, pani z infolinii też próbowała kilka razy połączyć się z numerem 0080063380000, ale nie udało się jej.
Jerzy Górnikowski informował pracowników infolinii, że do telefonu miał podłączone urządzenie Medtronic Virtuoso II DR. Ono służy do przekazywania informacji z implantowanego kardiowertera - defibrylatora do Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu. Pacjent łączy się z placówką medyczną tylko raz w miesiącu - pierwszego dnia każdego miesiąca i to w godzinach rannych.
- Byłem ostatnio na kontroli w Zabrzu i wypytałem raz jeszcze lekarza o szczegóły - mówi nasz bohater. - Urządzenie przykładam sam do wszczepionego rozrusznika, a przyrząd w szpitalu spisuje dane. To połączenie jest bezpłatne. Tymczasem według techników z TP SA sieć i urządzenia są sprawne, a zabezpieczenia zgodne z obowiązującymi normami. Do tego nie znaleziono śladów korzystania z urządzeń przez osoby postronne, nie stwierdzono też uszkodzeń urządzeń rejestrujących połączenia - podkreśla.
CZYTAJ KONIECZNIE
VIA SILESIANA - POPRZYJ NASZA AKCJĘ NADANIA TEJ NAZWY DLA AUTOSTRADY A4
SPIS POWSZECHNY: 400 TYS. OSÓB WPISAŁO NARODOWOŚĆ ŚLĄSKĄ [WYNIKI NIEOFICJALNE]
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Magda Figura ze Świerklan. Piękniejsza twarz piłki nożnej. Mamy jej zdjęcia
Prawie do nieba! Zobacz ranking i zdjęcia najwyższych kominów w woj. śląskim
Co ciekawe, w styczniu 2011 r. klient otrzymał informację, że założono blokadę na numery telefonów rozpoczynające się od 0 700 i 0 800. - Jednak połączenia nadal przychodziły! - denerwuje się Jerzy Górnikowski. - Jak to możliwe!? Na szczęście dostałem ostatnio z kliniki specjalną dostawkę. Dzięki niej urządzenie medyczne można bezpośrednio podłączyć do prądu z ominięciem telefonu.
Połączenia źle zakwalifikowane
Maria Piskier, szefowa Śląskiego Biura Prasowego Telekomunikacji Polskiej
Po ponownym przeanalizowaniu sprawy roszczenia pana Górnikowskiego zostały uznane w całości. Skorygowane zostały opłaty za połączenia z numerem 0080063380000 w kwocie 16,05 zł.
Źródłem nieprawidłowych połączeń było podpięte do telefonu i nieprawidłowo skonfigurowane urządzenie Medtronic Virtuoso II DR, monitorujące stan zdrowia za pomocą przesyłu informacji drogą telefoniczną do kliniki. Urządzenie o stałych porach wykonywało połączenia z numerem 0080063380000.
Od połowy września 2011 r. klient już nie posiada tego urządzenia i w billingu nie ma już tych połączeń.
Połączenia z ww. numerem zostały błędnie zakwalifikowane przez system billingowy, jako połączenia Country Direct, mimo iż w spisie numerów nie ma takiego numeru (błąd systemu).
Skorygowano zatem wszystkie opłaty za połączenia zakwalifikowane błędnie jako Country Direct w fakturach od czerwca do października 2011.
Pan Górnikowski otrzyma pismo z wyjaśnieniem sprawy oraz przeprosinami. Mam nadzieję, że rozwiązanie sprawy zadowoli p. Górnikowskiego.
Najpierw reklamacja, potem skarga
Piotr Dziubak, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Czytelnicy w podobnych sytuacjach powinni w pierwszej kolejności złożyć reklamację do danego operatora. Jeżeli reklamacja nie zostanie uwzględniona, można napisać też skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, a wtedy my wystąpimy do operatora z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Dobrym rozwiązaniem jest zablokowanie połączeń z numerami rozpoczynającymi się od 0 700 i 0 800.
Warto wiedzieć, że wkrótce wejdzie w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, która będzie miała ogromne znaczenie dla posiadaczy telefonów komórkowych. Po zmianach w prawie każdy operator będzie zobowiązany na życzenie abonenta nałożyć blokady na numery o podwyższonej opłacie, z którymi nie chcemy się łączyć ani wysyłać SMS. Każdy klient będzie mógł zablokować wszystkie takie połączenia lub nałożyć blokady w zależności od ceny i charakteru usługi.
Przykładowo, możemy mieć możliwość wysyłania charytatywnych SMS-ów, a blokada zostanie założona na numery powiązane z grami, konkursami itp.
Czy miałeś podobne problemy z telefonem?
CZYTAJ KONIECZNIE
VIA SILESIANA - POPRZYJ NASZA AKCJĘ NADANIA TEJ NAZWY DLA AUTOSTRADY A4
SPIS POWSZECHNY: 400 TYS. OSÓB WPISAŁO NARODOWOŚĆ ŚLĄSKĄ [WYNIKI NIEOFICJALNE]
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Magda Figura ze Świerklan. Piękniejsza twarz piłki nożnej. Mamy jej zdjęcia
Prawie do nieba! Zobacz ranking i zdjęcia najwyższych kominów w woj. śląskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?