MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tłumiki podzieliły środowisko żużlowe

Leszek Jaźwiecki
Tydzień przed startem ligowych rozgrywek na żużlu wojna o nowe  tłumiki trwa na dobre
Tydzień przed startem ligowych rozgrywek na żużlu wojna o nowe tłumiki trwa na dobre leszek jaźwiecki
W tym sezonie żużlowym w naszym kraju będzie można używać starych tłumików. Taką decyzję podjęła wczoraj w Poznaniu Główna Komisja Sportu Żużlowego. Jednocześnie dzisiaj zostanie przedstawiony wniosek do Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego o wycofanie polskich reprezentacji ze wszystkich rozgrywek rangi drużynowych i indywidualnych mistrzostw świata i Europy!

Włodarze GKSŻ zapowiedzieli także, że będą konsekwentni w sprawie startów polskich zawodników w klubach zagranicznych.

- Skoro uważają, że nowe tłumiki są niebezpieczne nie otrzymają zgody PZMot, na starty w ligach szwedzkiej czy angielskiej - uważa Piotr Szymański, przewodniczący GKSŻ. - Tam nie ma powrotu do starszych modeli.

A co z Grand Prix, gdzie Gollob i Hampel bronić mają dwóch pierwszych miejsc? Start w tym cyklu nie musi być zagrożony, pod warunkiem, że nasi zawodnicy pojadą na nowych tłumikach. Trójka naszych reprezentantów (oprócz Golloba i Hampela startuje jeszcze Janusz Kołodziej) podpisała z Benfield Sports International, właścicielem praw do cyklu kontrakty już w listopadzie ubiegłego roku.

Od wielu lat to polscy zawodnicy, a przede wszystkim kibice utrzymują ten cykl przy życiu. Trudno sobie wyobrazić, aby teraz jednych i drugich zabrakło. Nasi żużlowcy mają żal i nie kryją rozczarowania postawą pozostałych uczestników Grand Prix. Najpierw stali po ich stronie, ale kiedy była potrzeba podpisania pisma do FIM przygotowanego przez Krzysztofa Cegielskiego zadrżała im ręka.

- Podobnie było przy wprowadzaniu deflektorów - uważa Amerykanin Greg Hancock. - Też było dużo szumu. Trudno, trzeba będzie się przestawić.

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa zakazała używania starych modeli motywując to potrzebą obniżenia hałasu z 95 do 85 decybeli podczas zawodów. Działacze FIM nie kryją zdziwienia uporem polskich zawodników. Roy Otto, przewodniczący Komisji Wyścigów Torowych, który na początku przyszłego miesiąca ma przyjechać do Krakowa uważa, że problem tkwi wyłącznie w głowach naszych zawodników.

- Niepotrzebnie tracą energię, powinni się skupić na dopasowaniu do nowych rozwiązań - słychać głosy z siedziby FIM.

ROW z licencją!

Po chwilach niepewności rybniccy kibice żużla mogą odetchnąć z ulgą. ROW Rybnik otrzymał licencję na starty w sezonie 2011! Klub w całości wywiązał się z zobowiązań finansowych wobec Mariusza Węgrzyka. - Nie będę zdradzał szczegółów rozmów z zawodnikiem, niech to pozostanie tajemnicą - mówi Dariusz Momot, dyrek-tor sportowy ROW. - Teraz przystępujemy do negocjacji ze sponsorami. JAŹ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!