Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje wracają na bytomskie trasy. Od soboty pojedziemy na Stroszek i do Szkoły Medycznej. Jednak to nie koniec prac wokół torowisk

OPRAC.:
Aleksandra Wielgosz
Aleksandra Wielgosz
Od 30 grudnia, pasażerowie będą mogli znowu skorzystać z połączeń tramwajowych między Śródmieściem a Szkołą Medyczną i dzielnicą Stroszek.
Od 30 grudnia, pasażerowie będą mogli znowu skorzystać z połączeń tramwajowych między Śródmieściem a Szkołą Medyczną i dzielnicą Stroszek. UM Bytom/Grzegorz Goik
W sobotę 30 grudnia, nastąpi długo wyczekiwane przywrócenie tramwajowych połączeń ze śródmieścia Bytomia do dzielnicy Stroszek i Szkoły Medycznej. Powoli kończy się realizowana przez Tramwaje Śląskie SA przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w Bytomiu.

Jak podaje oficjalna strona miasta Bytomia, wznowione zostanie kursowanie linii nr 19 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego - Łagiewniki Zajezdnia oraz linii nr 49 na trasie Stroszek Zajezdnia - pl. Sikorskiego, zaś linia tramwajowa nr 10 będzie kursowała na trasie Szkoła Medyczna - pl. Sikorskiego - Zabrze Zaborze.

- Powrót linii tramwajowych łączących Śródmieście ze Stroszkiem i Szkołą Medyczną przy ul. Wrocławskiej z pewnością ułatwi mieszkańcom naszego miasta codzienny dojazd do pracy oraz szkół - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. - Przebudowa jednej z najważniejszych linii tramwajowych w mieście wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa i komfort jazdy podróżnych, ale także skróci czas przejazdu do północnych dzielnic miasta - czytamy wypowiedź wiceprezydenta Michała Biedy.

Okazuje się, że dopuszczenie do ruchu tramwajowego zmodernizowanego torowiska będzie miało wpływ na znaczną liczbę linii. Tramwaje Śląskie podają pełną listę zmian:

  • Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy linii tramwajowych nr 2, 7, 9, 29, 30, 38 na dni robocze i wolne od pracy, uwzględniający wyjazdy i zjazdy do zajezdni w Stroszku.
  • Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy linii tramwajowej nr 3 na dni robocze i wolne od pracy.
  • Wprowadzenie nowej trasy linii tramwajowej nr 10 w relacji Zaborze Pętla – Chebzie Dworcowa – Chorzów Targowisko – Bytom Pl. Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna. Wprowadzony zostanie również nowy rozkład jazdy na dni robocze i wolne od pracy, uwzględniający wyjazdy i zjazdy do zajezdni w Stroszku oraz do zajezdni w Gliwicach.
  • Wznowienie kursowania tramwajów na linii 19 na trasie Stroszek Zajezdnia – Łagiewniki Zajezdnia.
  • Wznowienie kursowania tramwajów na linii 46 na trasie Stroszek Zajezdnia – Bytom Pl. Sikorskiego.
  • Zawieszenie autobusowej komunikacji zastępcza T-49 i T-56.

Otwarcie torowiska nie jest ostatecznym zakończeniem prac

To nie koniec prac wokół torowisk. Co najmniej do 15 grudnia będą trwały prace wokół trzech skrzyżowań: ul. Chrzanowskiego z ul. Tarnogórską, ul. Olimpijskiej z ul. Tarnogórską oraz ul. Łokietka z ul. Drzewną.

- Obecnie wykonawca - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przygotowuje teren w rejonie tych przejazdów do rozpoczęcia prac asfaltowych - informuje oficjalna strona miasta.

Do wykonywanych prac należy zaliczyć również naprawianie uszkodzonych podczas remontu chodników, zieleńców i barierek.

Modernizacja torowiska. Zakres prac

Przebudowa torowiska przebiegała w sposób kompleksowy.

- Inwestycja obejmowała odcinek ok. 14 tys. metrów toru pojedynczego. Przeznaczony do modernizacji odcinek był linią niemal w całości dwutorową, wydzieloną. Jedynie przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego linia na nieco ponad stumetrowym fragmencie była jednotorowa i w ramach tej inwestycji została zastąpiona linią dwutorową. W ramach inwestycji dwutorowa linia tramwajowa wybudowana została w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy torowo-drogowe i przejścia przez torowisko powstały z użyciem prefabrykowanych płyt torowych. Przebudowany został układ zasilania wraz ze słupami i siecią trakcyjną. Wybudowane zostały nowe perony tramwajowe, zamontowane elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas - czytamy na oficjalnej stronie miasta.

Całość przebudowy to łącznie około 88,9 mln zł brutto.

Prace nadprogramowe - modernizacja pętli tramwajowej

Tramwaje Śląskie, korzystając z wyłączenia tej części torowiska, zmodernizowały pętlę tramwajową ulokowana naprzeciwko Szkoły Medycznej.

- Przebudowa torowiska obejmowała modernizację rozjazdów z ogrzewaniem, torowisko tramwajowe na podkładach strunobetonowych, a także malowanie słupów trakcyjnych i rozwieszenie nowej sieci trakcyjnej - informuje oficjalna strona miasta.

Koszt tej inwestycji wyniósł około 670 tys. zł.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera