Trasa będzie przebiegać na terenie województw śląskiego i małopolskiego
Od prawie roku trwa budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu Drogi Krajowej nr 44, rozpoczęta pod koniec października 2022 roku. Nowa trasa obejmuje odcinek o długości 9,4 kilometra i połączy miasto z drogą ekspresową S1 na węźle Oświęcim Bojszowy. Będzie zatem przebiegać na terenie województw śląskiego oraz małopolskiego, a konkretnie przez powiaty: bieruńsko-lędziński, oświęcimski, a także trzy gminy: Bojszowy, gminę wiejską Oświęcim i miasto Oświęcim. Koszt inwestycji oszacowano na około 468 milionów złotych, natomiast jej wykonawcą jest firma Budimex. Droga będzie składała się z dwóch jezdni, na których zostaną wyznaczone po dwa pasy ruchu.
– Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu (2×2). Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania i węzeł umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. Projektowana trasa drogi w całości biegnie po nowym śladzie głównie przez tereny o zróżnicowanej formie urbanistycznej – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W Środę, 11 października w Bojszowach miała miejsce wizytacja z udziałem Beaty Szydło oraz ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, dotycząca przebiegu tej inwestycji. W trakcie spotkania zapewniono, że fragment drogi od Bielska-Białej do węzła Oświęcim powinien być gotowy pod koniec przyszłego roku, natomiast odcinek od Oświęcimia do Mysłowic rok później. Beata Szydło zaznaczyła, że budowa trasy S1 między Bielskiem-Białą a Mysłowicami, a także obwodnicy Oświęcimia to bardzo ważna inwestycja lokalna przede wszystkim dla mieszkańców tego terenu.
Nowa droga ma być ułatwieniem dla mieszkańców oraz inwestorów
Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obwodnica Oświęcimia ułatwi dojazd z tego miasta do drogi ekspresowej S1, a także wpłynie na zmianę- funkcjonującego tam układu komunikacyjnego. Ma ona bowiem odciążyć centrum Oświęcimia od ruchu tranzytowego, co w efekcie przełoży się na poprawę warunków życia mieszkańców tego ośrodka oraz innych terenów zabudowanych, przez które biegną użytkowane z dużą częstotliwością trasy.
Wśród skutków zastosowania nowego rozwiązania Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymienia również lepszą efektywność transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału oraz usług, a także wzrost mobilności w ramach wymiany międzyregionalnej czy też wykraczającej poza granice państwa.
– Obwodnica odciąży centrum Oświęcimia od ruchu tranzytowego, prowadząc do poprawy warunków życia mieszkańców (zmniejszenie hałasu, natężenia ruchu, bezpieczeństwo). Realizacja inwestycji przyniesie korzyści dla użytkowników drogi takie jak: zwiększenie prędkości podróży, poprawa warunków ruchu, bezpieczeństwa i komfortu jazdy – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Nie przeocz
Musisz to wiedzieć
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?