Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Utrudnienia na autostradzie A4. 8 kwietnia będą wymieniać nawierzchnię między węzłami Murckowska i Brzęczkowice

OPRAC.:
Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Punkt poboru opłat na A4 w Brzęczkowicach.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Punkt poboru opłat na A4 w Brzęczkowicach.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Lucyna Nenow
Jak informuje Stalexport Autostrada Małopolska, zarządca autostrady A4 między Krakowem i Katowicami, w czwartek, 8 kwietnia rozpoczną się prace przewidziane w ramach ostatniego etapu wymiany nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków. Pierwotnie miały się rozpocząć 1 kwietnia, ale dziś zapadła decyzja, by przesunąć je o tydzień. Remont obejmie fragment pomiędzy węzłami Murckowska i Brzęczkowice. Zmiany w organizacji ruchu zostaną wdrożone m.in. na zjeździe z autostrady na węzeł Mysłowice.

Prace remontowe rozpoczną się w czwartek 8. kwietnia br. Remont poprzedzi przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu, co będzie się odbywało w porach nocnych do 8 kwietnia, z przerwą na czas świąt wielkanocnych.
W czasie wprowadzania zmian czynny będzie tylko jeden pas ruchu i wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości. Zmiany w organizacji ruchu obejmą m.in. zjazd z autostrady na węzeł Mysłowice.

Na śląskim odcinku A4 utrudnienia

Zarządca śląsko-małopolskiego fragmentu autostrady A4 zapowiada utrudnienia na odcinku między węzłami Brzęczkowice w Mysłowicach i Murckowska na terenie Katowic. Powodem utrudnień będzie wymiana nawierzchni. Prace prowadzone będą na jezdni w kierunku do Krakowa na 3,5 km odcinku pomiędzy węzłem Murckowska a węzłem Brzęczkowice, tj. od km 345,0 do 348,5.

Remont poprzedzą prace przygotowawcze związane z wprowadzaniem w tym rejonie tymczasowej organizacji ruchu. Prace te są przeprowadzone w godzinach nocnych. W czasie wprowadzania zmian czynny będzie tylko jeden pas ruchu i wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości.

Zobacz koniecznie

Jak będzie wyglądała nowa organizacja ruchu?

Zgodnie z nową organizacją ruchu, zjazd z autostrady A4 na węzeł Mysłowice (km 346,8), w przypadku jazdy w kierunku Krakowa, będzie możliwy tylko z prawego pasa ruchu, który zostanie poprowadzony po jezdni w kierunku Krakowa. Kierowcy, którzy wybiorą lewy pas ruchu poprowadzony na jezdni przeciwnej (w kierunku Katowic), nie będą mieli możliwości zjazdu do Mysłowic.

Zdjęcia z placu budowy beskidzkiej drogi ekspresowej S1 wykonane w marcu tego roku. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa trasy S1 w Beskidach: Trwa umacnianie skarpy przed bu...

Zjazd na węźle Mysłowice dla kierowców jadących w kierunku Katowic będzie możliwy, jak dotąd, z obu pasów ruchu.

– Konieczną wymianę nawierzchni na naszym odcinku autostrady A4 prowadzimy od początku z założeniem minimalizowania utrudnień dla kierowców, prowadząc prace na krótkich odcinkach i zachowując dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Podobnie będzie i tym razem, za wyjątkiem okresu prac przygotowawczych i wprowadzania zmian w organizacji ruchu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska. – Informacja o zmianie organizacji ruchu w rejonie węzła Mysłowice umieszczona zostanie na tablicach ustawionych przed rozdzieleniem pasów ruchu. Prosimy kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na nowe oznakowanie – dodaje.

Nie przeocz

Koniec prac na odcinku między węzłami Murckowska i Brzęczkowice zaplanowano w połowie maja 2021 r.

Kim jest zarządca A4 między Krakowem i Katowicami?

W latach 2016-2018 spółka Stalexport Autostrada Małopolska wyremontowała 76,6 km nawierzchni jezdni zarządzanego przez siebie odcinka A4. Prace były kontynuowane w latach 2019-2020, kiedy to wymieniono dalsze 36,5 km nawierzchni jezdni.

Stalexport Autostrada Małopolska SA zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80.

Spółka uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska SA, w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera