Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Dąbrowie Górniczej remontują kolejne, ważne drogi. Coraz bliżej koniec zmian na fragmencie ul. Tysiąclecia, będzie też nowy łącznik

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Trwa remont ulicy Tysiąclecia, od ul. Piłsudskiego do 11 ListopadaZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Trwa remont ulicy Tysiąclecia, od ul. Piłsudskiego do 11 ListopadaZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Sobierajski
W Dąbrowie Górniczej trwają drogowe remonty kolejnych dróg. Coraz bliżej koniec modernizacji nawierzchni ulicy Tysiąclecia. Drogowcy pracują także przy budowie łącznika Kolejowej i Poniatowskiego z wiaduktem w ul. Cupiała. Zmienia się też kolejny fragment ul. Staszica.

Ulica Tysiąclecia bez dziur, lepiej jedzie się ulicą Morcinka

We wtorek 12 marca prace rozpoczęły się na ulicy Morcinka. Drogowcy wyremontowali północną jezdnię ulicy Morcinka w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego. Prace poza frezowaniem nawierzchni objęły także regulację wpustów deszczowych i ułożenie dwóch warstw nawierzchni asfaltobetonowej.

Wydział Inwestycji Drogowych na marzec i kwiecień zaplanował także całkowitą wymianę nawierzchni na ulicy Tysiąclecia (odcinek między skrzyżowaniami z al. Piłsudskiego i ul. 11 Listopada). Tutaj zakres prac jest podobny, jak w przypadku ul. Morcinka. W czwartek 4 kwietnia układana była tam pierwsza warstwa asfaltu.

Z powodu zamknięcia ulicy dla ruchu z obsługi wyłączony został przystanek autobusowy Gołonóg Tysiąclecia, a linia linia 645 od 13 marca kursuje objazdem przez ulice Kasprzaka i Kosmonautów.

Drogowcy wyremontują dłuższy niż to było zakładane wcześniej fragment tej ulicy. – Zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres remontu ulicy Tysiąclecia. Po zakończeniu prac na odcinku między aleją Piłsudskiego a ulicą 11 Listopada, drogowcy wyremontują także fragment od ronda przy ulicy 11 Listopada do wjazdu w osiedle przy ulicy Kasprzaka – mówił ostatnio Damian Rutkowski.

Tak więc po zakończeniu prac na fragmencie Tysiąclecia od ul. Piłsudskiego do 11 Listopada ekipy remontowe przeniosą się bliżej WORDu, Lidla i osiedla Kasprzaka. Wyremontowana zostanie też ulica Młodych. Po ułożeniu nowej nawierzchni po obu stronach szerokiej na 10 metrów ulicy wyznaczone zostaną również miejsca postojowe.

Drugi etap przebudowy ulicy Staszica i początek budowy nowej drogi

W mieście trwa także drugi etap całkowitej przebudowy ulicy Staszica. Obejmuje odcinek od ul. Ziemby do skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego. Inwestycją zajmuje się Drogopol, a więc ta sama firma, która wykonała już pierwszą część prac drogowych, związanych z przebudową ul. Staszica. Poza przebudową kilometrowego odcinka ulicy, projekt przewiduje budowę ronda na skrzyżowaniu z ulicami Wojska Polskiego i Starocmentarną oraz dokończenie budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Staszica i przez ulicę Wojska Polskiego połączenie jej z drogą rowerową w parku Hallera. Pojawi się także nowy chodnik.

Rozpoczęła się także w marcu budowa całkiem nowej drogi wzdłuż torów kolejowych od ul. Kolejowej i Poniatowskiego do wiaduktu w ul. Cupiała i Granicznej. Łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego ma mieć długość 900 metrów. Najważniejszą częścią inwestycji będzie wykonanie nasypu drogowego, równolegle do istniejących torów kolejowych i wykonanie skrzyżowania ulic Granicznej i Cupiała z przedłużeniem ul. Kolejowej.

To z kolei będzie wymagało przebudowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Cupiała. Pierwszeństwo w tym miejscu będą mieć kierowcy jadący od strony ul. Kolejowej, zaś wyjeżdżający od strony ulicy Łączącej będą musieli ustąpić im pierwszeństwa.

Z budową łącznika wiąże się częściowa przebudowa ronda przy ul. Konopnickiej, Kolejowej i Poniatowskiego, a także budowa w pobliżu kolejnego (w okolicy kliniki weterynaryjnej Wróblewscy), skąd ruch zostanie skierowany na nową drogę wzdłuż torów. Ta po nasypie połączy się z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Granicznej.

Na realizację tej inwestycji, wartej 20,8 mln zł, miasto otrzymało promesę dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego, w wysokości prawie 19,8 mln zł.

- Dzięki temu ruch tranzytowy z Będzina do Gołonoga i dalej, w kierunku byłej Huty Katowice, a dziś ArcelorMittal Poland, będzie się odbywał z pominięciem śródmieścia, wzdłuż torów kolejowych – mówi Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera