- Przyjrzyjmy się ofertom specjalnym i promocjom. Dwa piórniki w cenie jednego czy plecak plus zeszyt gratis - takie oferty bywają złudne. Najlepiej przeliczyć cenę każdego produktu w zestawie i porównać z ceną kompletu. Może się okazać, że zapłacilibyśmy mniej za zakup plecaka i zeszytu osobno - podkreśla Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach. - Praktyki polegające na wprowadzaniu w błąd konsumentów, co do wysokości ceny zestawów promocyjnych są niezgodne z prawem - dodaje.
Warto pamiętać, że przyjęcie przez sprzedawcę zwrotu towaru pełnowartościowego zależy tylko od jego dobrej woli. To, że spodnie okazały się za małe albo tornister zwyczajnie dziecku się nie podoba, nie stanowi żadnej podstawy do dokonania zwrotu towaru.
Jeżeli jednak produkt ma wady, np. w podręczniku brakuje kilku stron, buty się rozklejają, plecak ma zepsuty zamek, wówczas mamy prawo do reklamacji. Składamy ją na piśmie u sprzedawcy. Możemy to zrobić w ciągu dwóch lat od dnia zakupu, jednak nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady.
Przekroczenie tych terminów skutkuje utratą przysługujących nam uprawnień. Składając reklamację, mamy prawo żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany wadliwego towaru na nowy, a gdy to się okaże niemożliwe, wtedy możemy żądać obniżenia ceny, a w ostateczności odstąpić od umowy.
W przypadku problemów reklamacyjnych pomocą służy Inspekcja Handlowa, a także rzecznik praw konsumenta.
*Tauron Nowa Muzyka ZNAJDŹ SIĘ NA ZDJĘCIACH
*Beerfest 2012 zakończony ZOBACZ ZDJĘCIA
*KONKURS FOTOLATO 2012: Przyślij zdjęcia, zgarnij nagrody!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?