Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł drogowy DK 1 i DK 46 w Częstochowie to szansa na rozładowanie gierkówki

Redakcja
Miejski Zarząd Dróg i Transportu, a także podczęstochowskie gminy walczą o budowę węzła na skrzyżowaniu DK 1 i DK 46.

Gdzie w Częstochowie najczęściej stoi się w korku? Kierowcy, zarówno miejscowi, jak i ci, którzy przejeżdżają przez Częstochowę nie mają wątpliwości – przy tzw. „zjeździe na Olsztyn”, czyli na skrzyżowaniu DK 1 i DK 46.

Szansą na poprawę tej sytuacji byłaby budowa nowego węzła, który połączyłby obydwie drogi krajowe. Niestety już kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, że miasto nie ma tak dużych środków, aby wykonać. Dlatego PKP PLK zrezygnowało na razie z budowy przejazdu kolejowego przy ulicy Bugajskiej, leżącego w pobliżu DK 1.

Ta inwestycja byłaby konieczna dla usprawnienia ruchu w pobliżu skrzyżowania DK 1 i DK 46. Ale budowa nowego przejazdu miałaby sens tylko, gdyby równocześnie powstał nowy węzeł drogowy z odpowiednią drogą dojazdową.

O budowę węzła od kilku miesięcy zabiegają również podczęstochowskie gminy. Burmistrzowie Koniecpola i Szczekocin oraz wójtowie: Olsztyna, Janowa, Przyrowa, Lelowa, Dąbrowy Zielonej i Irządz w grudniu zaapelowali apelują o budowę nowego węzła na skrzyżowaniu DK1 z DK46, przy zjeździe na Olsztyn, m.in. do częstochowskich parlamentarzystów oraz władz Częstochowy.

– W godzinach popołudniowych oraz w weekendy na DK1 tworzą się gigantyczne korki na lewoskręcie w ulicę Bugajską, sięgające dzielnicy Raków. Skutkuje to także zatorem w kierunku Katowic – mówi wójt gminy Olsztyn, Tomasz Kucharski.
Samorządowcy i Miejski Zarząd Dróg i Transportu nie składają jednak broni i wciąż zabiegają się o finansowanie ze środków centralnych.
– Wysłaliśmy zapytanie do ministra infrastruktury, ale jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Ta inwestycja może być zrealizowana jedynie w przypadku finansowania jej ze środków zewnętrznych. Jej koszt jej wysoki, poza tym jest ona trudna do zrealizowania od strony projektowej – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie.

Problem byłby do rozwiązania, gdyby DK 46 została przekształcona w drogę ekspresową, o co od wielu lat zabieg stowarzyszenie Szlak Staropolski, powstały z inicjatywy byłego prezydenta Częstochowy, Tadeusza Wrony. Gdyby DK 46 byłaby drogą ekspresową, wówczas wszystkie remonty, modernizacje i przebudowy byłyby prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!