Dyrektor stadionu Marek Szczerbowski przyznaje, że sytuację mogłaby poprawić sprzedaż praw do nazwy... - Śląski z nazwą sponsora? A dlaczego nie? - mówi Szczerbowski. - Całkowita zmiana nazwy nie wchodzi wprawdzie w grę, ale pozostawienie jej i dodanie jakiegoś rzeczownika? To już zdecydowanie temat do dyskusji.
Sprawdziliśmy więc, jak duże firmy w naszym regionie zareagowały na ten pomysł.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z DNIA OTWARTEGO STADIONU ŚLĄSKIEGO
Magdalena Rusinek szefowa biura prasowego spółki Tauron Polska Energia przyznaje, że z taką ofertą spotkała się już ze strony dyrekcji czterech budowanych na Euro 2012 stadionów.
- W przypadku Stadionu Śląskiego sponsoring tytularny jest jednak dużo trudniejszy niż na nowobudowanych stadionach, ponieważ obecna nazwa jest głęboko zakorzeniona w świadomości Polaków - uważa Rusinek. - Jest jeszcze inna, ważna sprawa: ewentualne zainteresowanie jakiegoś sponsora wprowadzeniem swojej nazwy będzie zależało od ilości i jakości imprez, które się tam będą odbywały.
- Nie mówimy definitywnie nie, bo od 60 lat jesteśmy na Śląsku i wszystko co jest związane z regionem dotyczy także nas - zaznacza z kolei Andrzej Krzyształowski, rzecznik Węglokoksu. - Jednak to kwestia sporych pieniędzy, więc dopóki nie ma żadnej oferty, to trudno coś konkretnego powiedzieć.
STADIONY ZE SPONSORAMI W NAZWIE. ZOBACZ ZDJĘCIA
ING Bank Śląski, o którym kilka lat temu mówiło się, że może finansować modernizację Stadionu Śląskiego właśnie w zamian za prawa do nazwy, dziś nie jest już zainteresowany tematem.
Sponsoringiem tytularnym nie jest również zainteresowana spółka Stalexport Autostrady. - To chyba dobra propozycja dla firm oferujących dobra konsumpcyjne - zastanawia się Rafał Czechowski, rzecznik firmy.
Z dystansem do sprawy podchodzi także Katowicki Holding Węglowy. - Najpierw trzeba byłoby poznać ofertę - mówi Wojciech Jaros, rzecznik KHW.
A Kompania Węglowa?
- Taką decyzję zarząd może podjąć po zapoznaniu się szczegółowym z opracowaniem marketingowym, a wpływ na nią miałaby pewność, że stadion będzie żył przez cały rok - mówi Zbigniew Madej, rzecznik KW. - Ważne jest także to, że na Śląskim nie będzie Euro, więc jego wartość marketingowa spadła - dodaje.
Jerzy Gorzelik, wicemarszałek województwa, uważa, że tytularny sponsor Stadionu Śląskiego to dobre rozwiązanie. - Tu chodzi o finanse publiczne - podkreśla. - Trzeba zadbać o to, żeby nie trzeba było do stadionu dokładać.
TAK NAZYWAJĄ SIĘ NAJWAŻNIEJSZE STADIONY W EUROPIE
W Niemczech już kilkanaście stadionów nosi nazwy sponsorów. Przykłady? Allianz Arena w Monachium, Signal Iduna Park w Dortmundzie czy Veltins Arena w Schalke. Podobnie jest nawet w znanej z zamiłowania do tradycji Anglii - obiekt Arsenalu nazywa się przecież Emirates Stadium, Manchesteru City: Etihad, a Boltonu: Reebok. A w naszym kraju? Pierwsze było Zagłębie Lubin i Dialog Arena, mamy już także PGE Arenę Gdańsk czy Pepsi Arenę w Warszawie.
Co sądzicie o pomyśle sprzedaży nazwy Stadionu Śląskiego? Napiszcie komentarz
CZYTAJ KONIECZNIE
VIA SILESIANA - POPRZYJ NASZA AKCJĘ NADANIA TEJ NAZWY DLA AUTOSTRADY A4
SPIS POWSZECHNY: 400 TYS. OSÓB WPISAŁO NARODOWOŚĆ ŚLĄSKĄ [WYNIKI NIEOFICJALNE]
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Magda Figura ze Świerklan. Piękniejsza twarz piłki nożnej. Mamy jej zdjęcia
Prawie do nieba! Zobacz ranking i zdjęcia najwyższych kominów w woj. śląskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?