Studenci wraz z opiekunami przeprowadzili w Sławkowie warsztaty dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Baranowskiego, Zespołu Szkół im. Jana Pawła II i Uniwersytetu Pięknego Wieku. W ich trakcie, poza sporą dawką wiedzy teoretycznej, uczestnicy na własne oczy mogli przekonać się, w jaki sposób zanieczyszczenia przedostają się do wód podziemnych, a stamtąd do rzek i jezior. Wszystko dzięki specjalnie skonstruowanemu, dynamicznemu modelowi, wykorzystywanemu przez studentów i pracowników AGH do prowadzenia pokazów i warsztatów.
- Jesteśmy tu dzięki współpracy, jaką nawiązaliśmy z władzami Sławkowa. Wspólnie organizowaliśmy w listopadzie konferencję o odpadach. Skąd pomysł na takie warsztaty? Dzieci niestety nie mają świadomości, jak wyglądają procesy hydrogeologiczne. W równej mierze dotyczy to dorosłych. Pokazywanie mechanizmów przepływów zanieczyszczeń w klasycznej prezentacji, na slajdach, słabo przemawia do wyobraźni. Dwa lata temu stworzyliśmy model, którego używamy podczas tego typu warsztatów. Dzięki barwnikowi widać na nim dokładnie, jak wygląda przepływ takich zanieczyszczeń do wód – opowiadają Kamil Juśko i Agata Kasprzak z Akademii Górniczo-Hutniczej, opiekunowie koła naukowego hydrogeologów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?