Ważne
    Spotkanie w Węgierskiej Górce w sprawie obejścia: Konkretów...

    Spotkanie w Węgierskiej Górce w sprawie obejścia: Konkretów brak ZDJĘCIA

    Jakub Marcjasz

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Spotkanie w Węgierskiej Górce w sprawie obejścia: Konkretów brak ZDJĘCIA
    1/14
    przejdź do galerii

    ©Jakub Marcjasz

    Momentami ze sporymi emocji, ale zasadniczo bez nowych informacji - tak wyglądało dzisiejsze spotkanie w Węgierskiej Górce, w którym wzięli udział przedstawiciele katowickiego oddziału GDDKiA, starosta żywiecki, wójtowie gmin Węgierska Górka oraz Milówki, a także zainteresowani mieszkańcy. Przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko - o co zawnioskował GGDKiA - nie wpłynie na opóźnienie ogłoszenia przetargu na budowę obejścia Węgierskiej Górki - można było usłyszeć we wtorek w Węgierskiej Górce.
    Tematami trwającego ok. trzech godzin spotkania była budowa brakującego odcinka drogi S-1 tzw. obejścia Węgierskiej Górki, a także kwestia zwiększonego natężeniem pojazdów przejeżdżających przez miejscowości po otwarciu słowackiej autostrady D-3 i problemów, jakie z tym się wiążą.

    Obie kwestie budzą sporo emocji wśród mieszkańców, dlatego z dużą dozą niepokoju przyjęli oni informację, że GDDKiA zawnioskowała o przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

    - Chcemy mieć pewność, że projekt, który mamy wykonany w chwili obecnej i jest przeznaczony do realizacji, jest zgodny z przepisami środowiskowymi, które aktualnie obowiązują - tłumaczy Marek Niełacny, zastępca dyrektora Oddziału GDDKiA w Katowicach. - W dalszym ciągu podtrzymujemy terminy uzyskania decyzji o zgodę na realizację inwestycji drogowej do końca trzeciego kwartału tego roku i planujemy rozpocząć procedurę związaną z wyłonieniem wykonawcy w listopadzie tego roku - mówi Marek Niełacny, zastrzegając, że mogą być opóźnienia, ale wszystkie formalności powinny zostać zakończone do końca roku.

    Przypomnijmy. Szacowany koszt budowy 8,5 km odcinka drogi to 1,55 mld zł. Inwestycja, z uwagi na górski charakter trasy, wiąże się z koniecznością budowy wielu obiektów inżynierskich. W tym dwóch podwójnych tuneli oraz estakady nad dolinami potoków górskich. GDDKiA cała czas stara się zdobyć dofinansowanie na inwestycję ze środków europejskich, a jeśli to się nie uda - takie zapewnienia płyną z ministerstwa infrastruktury - będzie ona realizowana z pieniędzy krajowych.


    Wspaniały Maluch Toma Hanksa w najdrobniejszych detalach



    Znasz język śląski? Dopasuj słowa do opisu



    Tarnowskie Góry. Zabytkowa Kopalnia Srebra wpisana na listę UNESCO [REPORTAŻ DZ]



    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama