Częstochowa: Centra przesiadkowe przyjazne cyklistom

    Częstochowa: Centra przesiadkowe przyjazne cyklistom

    Janusz Strzelczyk

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Częstochowa: Centra przesiadkowe przyjazne cyklistom
    Centra przesiadkowe powstaną przy trzech dworcach kolejowych. Powinny być gotowe za dwa lata. Miasto liczy na dotacje unijne.
    Częstochowa: Centra przesiadkowe przyjazne cyklistom
    Spółka Gramar z Lublińca zaprojektuje częstochowskie węzły przesiadkowe. Dokumentacja ma być gotowa jeszcze jesienią tego roku. Spółka wygrała przetarg ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg i Transportu. Lubliniecka firma zaprojektuje i wyceni budowę trzech węzłów.

    Budowa obiektów - jeżeli w stosownym czasie uda się pozyskać dofinansowanie unijne - powinna zakończyć się pod koniec 2018 roku.


    Węzły przesiadkowe mają powstać przy dworcach: Częstochowa Główna, Stradom i Raków. Każda z koncepcji przewiduje budowę peronów dla autobusów, miejsc postojowych dla taksówek, osób niepełnosprawnych i szybkiej obsługi, miejsc dla rowerów i parkingu dla samochodów osobowych.

    Wszystkie centra mają być połączone ścieżkami rowerowymi. Na realizację tej inwestycji w całości potrzeba 40 mln zł. Częstochowa liczy na pieniądze ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020.

    Parking przy dworcu PKP Częstochowa Główna od strony ulicy Piłsudskiego miałby 4 zadaszone perony dla autobusów, 5 miejsc postojowych dla taksówek, 10 miejsc dla niepełnosprawnych, 15 miejsc dla rowerów oraz 50 miejsc dla samochodów osobowych. Od strony ulicy Orzechowskiego powinny być 4 zadaszone perony dla komunikacji publicznej, 20 miejsc dla samochodów osobowych, 5 miejsc dla taksówek, 10 miejsc dla osób niepełnosprawnych, parking zadaszony dla 30 rowerów.

    Na Stradomiu będzie m.in. jeden zadaszony peron dla autobusów i parking zadaszony dla 15 rowerów.

    Na Rakowie jeden zadaszony peron przystankowy dla autobusów, 4 miejsca postojowe dla taksówek, tyle samo dla osób niepełnosprawnych, parking zadaszony dla 15 rowerów, 30 miejsc postojowych dla samochodów osobowych.

    Przy każdym węźle powstanie około 7 km ścieżek rowerowych, które zostaną skomunikowane z już istniejącą infrastrukturą dla cyklistów, która w mieście liczy 50 kilometrów. W Europie Zachodniej takie centra, np. w Amsterdamie, już się sprawdziły. Możemy spróbować i u nas. Ważne, jak sprawdzą się w praktyce.


    *Salon Maserati w Katowicach otwarty! Poznaj tajemnice legendarnych samochodów
    *Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
    *Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
    *Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
    *1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Papież w Częstochowie

      Serwis poświęcony wizycie papieża Franciszka na Jasnej Górze

      Serwis poświęcony wizycie papieża Franciszka na Jasnej Górze

      Światowe Dni Młodzieży

      Wszystko o Światowych Dniach Młodzieży. Serwis specjalny PLAN, DOJAZD, ZDJĘCIA, WIDEO

      Wszystko o Światowych Dniach Młodzieży. Serwis specjalny PLAN, DOJAZD, ZDJĘCIA, WIDEO

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama