Niestety wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach można zapomnieć o budowie wiaduktu nad przejazdem kolejowym na ulicy Bugajskiej w Częstochowie.
Przejazd przecina DK46, która jest trasą wylotową w kierunku Janowa, Olsztyna i Kielc. Znajduje się w pobliżu skrzyżowania tej drogi z DK1. To jedno z najbardziej newralgicznych punktów miasta. Kierowcy od dawna narzekają na korki, które tworzą się w tym rejonie. Przejazd też nie pomaga, bo jest często zamykany, czemu trudno się dziwić, bo tędy kursują m.in. pociągi relacji Częstochowa-Gliwice.
Zdarza się, że korek na DK46 sięga aż samej DK1. W lutym z powodu awarii trakcji pociąg PKP Intercity całkowicie zablokował przejazd przy ulicy Bugajskiej, co spowodowało ogromne utrudnienia w ruchu.
Rozwiązaniem tego problemu miała być budowa wiaduktu nad torami kolejowymi i spółka PKP Polskie Linie Kolejowe była przygotowana na ten wydatek. W studium wykonalności, dotyczącym remontu tego odcinka, uwzględniono również budowę wiaduktu. Niestety te plany uległy zmianie.
- Z przetargu, który ogłosimy, wiadukt zostanie wyłączony - informuje nas Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP PLK.
Skąd taka decyzja? - Przez rok rozmawialiśmy z władzami Częstochowy na ten temat. Wiadukt spełniłby swoją rolę, gdyby miasto zapewniło budowę dróg, które by do niego prowadziły, a to zdaniem władz Częstochowy jest na razie niemożliwe. Dlatego ta inwestycja nie ma w tym przypadku sensu - tłumaczy Karniewski.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu przyznaje, że głównym problemem jest brak środków. Budowa dróg dojazdowych do wiaduktu byłaby możliwa jedynie pod warunkiem pozyskania środków zewnętrznych, a to może być niemożliwe.
- Wystąpiliśmy w tej sprawie do ministerstwa transportu. DK46 traktowana jest jak droga ekspresowa, dlatego budowa dróg w naszej ocenie powinna być finansowana ze środków centralnych. Z tego, co wiem, pismo do ministra zamierzają również skierować gminy, przez które przebiega DK46 - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie. Tylko szybka i pozytywna odpowiedź ministerstwa mogłaby wpłynąć na zmiany planów PKP PLK. Priorytetem dla miasta jest budowa wiaduktu, który ma połączyć rondo Mickiewicza z ulicą Ogrodową. Ten obiekt połączyłby dwie części miasta i znacznie #usprawniłby ruch w centrum Częstochowy. Jest szansa, że ta inwestycja będzie finansowana ze środków unijnych. Wiadukt ma bowiem stanowić fragment połączenia trasy DK1 z węzłem autostradowym Częstochowa-Blachownia.
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Koniec papierowych biletów KZK GOP. A gdzie są czytniki kart ŚKUP?
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Mechanik płakał jak naprawiał ZOBACZ, JAK NIE NALEŻY NAPRAWIAĆ AUT
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?