Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwajów w Częstochowie jest dosyć, nowa linia zbędna

Janusz Strzelczyk
Tramwaje w Częstochowie jeżdżą na osi północ-południe. Są trzy linie
Tramwaje w Częstochowie jeżdżą na osi północ-południe. Są trzy linie Fot. janusz strzelczyk
Z analizy transportu miejskiego w Częstochowie wynika, że miasto nie potrzebuje budowy kolejnej linii tramwajowej, konkretnie na Parkitkę.

Dla tramwajów w Częstochowie tak, ale dla nowej linii do dzielnicy Północ niekoniecznie. Taki jest wniosek z analizy transportu miejskiego w Częstochowie, przeprowadzonego na zlecenie miasta przez firmę Star ITS.

- 19 proc. osób spośród przez nas ankietowanych chce nowych inwestycji tramwajowych - mówi Marta Abendrot, wiceprezes Star ITS. - Ale tylko 5 proc. chce nowej linii tramwajowej na Parkitkę.

Z analizy wynika, że taka linia byłaby nieopłacalna, bardzo kosztowna. Parkitka teraz nie jest kierunkiem w komunikacji miejskiej szczególnie obleganym. Połączenia autobusowe są częste i wygodne. Dla Częstochowy jest zalecane utrzymanie linii tramwajowej jako osi miasta, ale bez jej rozbudowywania. Potrzeba raczej uzupełnienia linii tramwajowej połączeniami autobusowymi.

Takie opinie nie wspierają pomysłów budowy linii tramwajowej na Parkitkę, np. Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej, który złożył w sekretariacie prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka petycję w sprawie takiej inwestycji.

- Akcję prowadziliśmy wspólnie z Częstochowskim Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej. W bardzo krótkim czasie uzbieraliśmy bardzo dużo podpisów pod tą ideą. Budowę nowej linii poparło 6243 mieszkańców Częstochowy, którzy złożyli podpisy na 411 kartach. Możemy śmiało powiedzieć, że częstochowianie popierają budowę nowej linii, zwłaszcza jeśli chodzi o relację Parkitka - Szpital. Podczas akcji usłyszeliśmy bardzo wiele pozytywnych komentarzy. To pierwsza tak licznie poparta petycja składana w Urzędzie Miasta, mam nadzieję, że będzie skuteczna - mówił Jacek Krawczyk, przewodniczący Klubu Radnych PO RP w Częstochowie.

Po wybudowaniu linii na Parkitkę byłyby to dwie relacje: pierwsza Raków, Wrzosowiak, Ostatni Grosz, Śródmieście i Parkitka, a druga Północ, Tysiąclecie i Parkitka. Nowa linia ułatwi mieszkańcom transport do szpitala na Parkitce.

To byłaby jednak bardzo kosztowna inwestycja.

- Systematycznie przyznajemy pieniądze na wspieranie komunikacji miejskiej - mówi Mirosław Soborak, zastępca prezydenta Częstochowy. - W planach mamy modernizację całej linii tramwajowej, zakup nowych tramwajów. Planujemy budowę centrów przesiadkowych.

Najnowsza inwestycja miejskiego przewoźnika to zakup 40 nowych autobusów. Produkuje je Solaris. Przyjadą do Częstochowy wiosną przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tramwajów w Częstochowie jest dosyć, nowa linia zbędna - Dziennik Zachodni