Czy Katowice potrafią się promować? Jak wykorzystać słynny...

    Czy Katowice potrafią się promować? Jak wykorzystać słynny kosmiczny Spodek?

    Marcin Zasada

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Czy Katowice potrafią się promować? Jak wykorzystać słynny kosmiczny Spodek?
    Katowice mają historie, które mogłyby opowiedzieć światu, odwołując się do uniwersalnych wartości. Dla miasta to bardzo cenna szansa na promocję
    Czy Katowice potrafią się promować? Jak wykorzystać słynny kosmiczny Spodek?
    W Warszawie powstanie mural upamiętniający Davida Bowiego, jednego z najwybitniejszych muzyków XX wieku i jego nieoczekiwaną wizytę w polskiej stolicy 40 lat temu. Ta inicjatywa to również lekcja dla Katowic - lekcja umiejętnego wykorzystania swoich powiązań z wydarzeniami o skali globalnej w celu opowiedzenia światu własnej historii. Już raz Katowicom się to udało.

    Zróbmy „Gwiezdne wojny”



    Opisywaliśmy tę niesamowitą historię w DZ - w 1973 roku Bowie jadący pociągiem z Moskwy do Paryża, zatrzymał się na chwilę w Warszawie. Przespacerował się po mieście, wszedł do księgarni i kupił kilka płyt winylowych. Cztery lata później na płycie „Low” nagrał piosenkę „Warszawa”, będącą wspomnieniem tamtej przechadzki.

    - Do niej nawiązywać będzie mural z wizerunkiem zmarłego w styczniu artysty, który zostanie namalowany w okolicy Dworca Gdańskiego. Jeszcze w tym miesiącu zostanie ogłoszony konkurs na projekt malowidła. Ma kosztować 30 tys. zł. To jednak znikome koszty w porównaniu z potencjalnym efektem czysto marketingowym - jak mówi Rafał Czechowski, szef agencji Imago PR, jedna publikacja na ten temat w mediach o europejskim zasięgu, warta będzie 10-krotnie więcej.



    O tym, ile warte jest wyczucie czasu, umiejętne posługiwanie się aktualnym, globalnym kontekstem i nawiązanie do niego ze smakiem i klasą, Katowice przekonały się w listopadzie ubiegłego roku. Po zamachach terrorystycznych w Paryżu, w akcie solidarności z paryżanami, Spodek został podświetlony barwami francuskiej flagi. Zdjęcie obiegło świat, wysyłając przy okazji, bardzo ważny komunikat: „My, mieszkańcy dużego miasta, dajemy dowód jedności z mieszkańcami innego dużego miasta, które zostało zranione”. Nie chodzi oczywiście o to, by „podpinać się” pod wszystko, czym akurat żyje Europa (niekoniecznie również wszystko musi zależeć od władz miasta). Ale, co podkreśla Czechowski, eleganckie zamarkowanie swojej obecności w masowej kulturze i obiegu informacji, to zawsze szansa na spektakularny sukces promocyjny.

    - To wyzwanie polegające na wpisaniu miasta w system uniwersalnych wartości i znalezienie w tym powiązania z własną historią i charakterem - mówi Czechowski. - Czasem to bardzo proste zabiegi - czekamy na premierę nowych „Gwiezdnych wojen”? To czemu nie zorganizujemy zlotu fanów sagi w najbardziej kosmicznym budynku w Polsce - właśnie w Spodku?
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama