Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Flexiform Day: Internet rządzi rynkiem, czyli marketing internetowy w praktyce [WIDEO, ZDJĘCIA]

Bartłomiej Wortolec
Flexiform Day - Marketing internetowy w praktyce w MCK
Flexiform Day - Marketing internetowy w praktyce w MCK Lucyna Nenow / Dziennik Zachodni
25 października w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyła się pierwsza edycja Flexiform Day - Marketing internetowy w praktyce. Organizatorem była Polska Press Grupa. Przygotowane zostały konferencje i warsztaty, na które za darmo mogli przyjść przedsiębiorcy z małych, średnich i dużych firm. Pojawili się także eksperci, którzy pokazali, że internet się zmienia i w jaki sposób można za nim podążać. Konferencję otworzyli Zenon Nowak, prezes Prasy Śląskiej oraz Marek Twaróg, redaktor naczelny Dziennika Zachodniego.

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyła się dziś pierwsza edycja konferencji Flexiform Day – Marketing internetowy w praktyce. Organizatorem byli „Dziennik Zachodni” i Polska Press Grupa. Zaproszeni eksperci pokazali, jak się zmienia internet i w jaki sposób należy podążać za nowościami w sieci.

– Zapraszamy ludzi nowych mediów, reklamy i marketingu po to, żeby pokazać, że świat nowych mediów to świat ogromnej szansy. Dzisiaj w „Dzienniku Zachodnim” ogromną część publiczności mamy z internetu. To jest szansa dla mediów, które mogą docierać do większej liczby osób, jak i dla ludzi reklamy, którzy mogą ze swoim przekazem trafić tam, gdzie dotąd było to zastrzeżone – mówił Marek Twaróg, redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego”.

Podczas Flexiform Day wystąpili: Paweł Bilczyński – ekspert Google „Internetowe Rewolucje”, Tomasz Krawczyk – dyrektor rozwoju redakcyjnego Polska Press Grupa, Adam Pachla z 140 Media Agency, pracującej dla Twittera, Marcin Nowak – menedżer serwisów internetowych w DZ i trener Polska Press Grupie oraz Marcin Kasprzyk – zastępca redaktora naczelnego DZ ds. produktów online oraz ekspert ds. innowacji w mediach. Podczas prelekcji oraz warsztatów goście dowiedzieli się m.in.: jakie trendy można zaobserwować w reklamie i marketingu online, co wnosi Google do firmy oraz dlaczego reportaż multimedialny to przyszłość dziennikarstwa.

– Nie wyobrażam sobie życia i funkcjonowania bez internetu. Jestem przekonana, że ta konferencja pomoże szeroko spojrzeć na to, co dzieje się w świecie i jakie mamy możliwości, żeby w pełni korzystać z nowoczesnych narzędzi – mówiła Dorota Stasikowska-Woźniak, pisarka, kreatorka akcji społecznych oraz m.in. specjalistka ds. autoprezentacji.

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym zjawili się też menedżerowie związani z kulturą. Twórcy rozwijają się w internecie i docierają w ten sposób do odbiorców.

– Wykorzystujemy materiały promocyjne i multimedialne na naszej stronie internetowej. Możemy się pochwalić profilem na Facebooku, kontem na Twitterze, Instagramie czy na Snapchacie. Staramy się podążać za trendami i cały czas podnosić swoje kwalifikacje – stwierdziła Anna Michnik, kierownik działu marketingu, promocji i reklamy w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.
Posłuchać ekspertów przyszli także pracownicy z Siemianowickiego Centrum Kultury. Nawet takie instytucje silnie działają w internecie, aby zawalczyć o odbiorców.

– Tak naprawdę to internet jest jednym z podstawowych sposobów dotarcia do odbiorcy. Myślę, że coraz bardziej staramy się wykorzystać możliwości, które dają nam nowe media. Prowadzimy na Facebooku 5 profili każdego z naszych oddziałów. Każdy ma inną grupę docelową, więc prowadzone są one w różny sposób – mówiła Monika Pojda-Dziekońska z SCK.
Czy internet niesie jakieś zagrożenia dla firm? Zapytaliśmy o to eksperta Google oraz prelegenta konferencji.
– Głównym niebezpieczeństwem, które może nas spotkać, jest to, że czasami dla uproszczenia albo po to, żeby dojść do efektów szybciej, nie poświęcamy czasu na testowanie i sprawdzanie tego, co działa, a co nie. Wtedy podejmujemy decyzję na podstawie tego, co mówił nasz znajomy. W internecie bardzo często jest tak, że to, co działa u innych, nie zadziała u nas i odwrotnie. Głównym elementem, na jaki powinniśmy zwrócić uwagę, jest analityka, czyli badanie tego, czy to, co robimy, przynosi efekty, a jeśli tak, to co to są za efekty. Tylko z odpowiednim analitycznym podejściem jesteśmy w stanie odnieść sukces w internecie – stwierdził Paweł Bilczyński.

Na zakończenie konferencji rozstrzygnęliśmy konkurs, w którym eksperci zadawali pytania. Za najlepsze odpowiedzi wręczono vouchery na kampanie reklamowe w serwisach Polska Press Grupy.

Główną nagrodę wygrała Katarzyna Koziołek z firmy Witt sp. z o.o. Nagrody pocieszenia trafiły do Jolanty Kokot z P.U.H. Roma oraz do Klaudii Antonik-Kłopot z firmy Atrium Real Estate Managment.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Flexiform Day: Internet rządzi rynkiem, czyli marketing internetowy w praktyce [WIDEO, ZDJĘCIA] - Dziennik Zachodni