Katowice: 8 firm chce projektować tramwaj na południe [MAPA]

    Katowice: 8 firm chce projektować tramwaj na południe [MAPA]

    Zdjęcie autora materiału

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Aż 8 firm chce zaprojektować linię tramwajową do Katowic. To firmy  PROGREG Sp. z o.o. (cena: 3 800 700 zł brutto), Biuro Projektów Komunikacyjnych w
    1/5
    przejdź do galerii

    Aż 8 firm chce zaprojektować linię tramwajową do Katowic. To firmy PROGREG Sp. z o.o. (cena: 3 800 700 zł brutto), Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. (cena: 3 071 310 zł brutto), Mosty Katowice Sp. z o.o. (cena: 2 280 420 zł brutto), WYG International Sp. z o.o. (cena: 3 357 900 zł brutto), Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. (cena: 3 136 278,60 zł brutto), Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. (cena: 2 966 514 zł brutto), Konsorcjum firm: Sweco Consulting Sp. z o.o. i Sweco Belgium N.V. (cena: 1 843 155 zł brutto) oraz Konsorcjum Firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych GROTEX i Biuro Projektów „A-Propol” s.c. Biegański Adam, Biegańska Dorota (cena: 3 296 400 zł brutto). Oferty będą analizowane w ciągu najbliższych tygodni.

    Osiem firm chce projektować nową linię tramwajową w Katowicach, tzw. tramwaj na południe. Oferty zgłoszone w przetargu opiewają na kwoty od 1,8 do 3,8 mln zł.
    Zadaniem wybranego w przetargu wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych, wykonawczych oraz oszacowanie kosztów budowy nowej linii tramwajowej. Prace projektowe zostaną podzielone na dwa etapy, w pierwszym zaprojektowana ma zostać linia tramwajowa o długości 5,2 km, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ścieżka rowerowa oraz węzeł przesiadkowych w Kostuchnie. Natomiast w drugim etapie nowa droga, która ma biec wzdłuż linii, której budowa planowana jest jednak nie wcześniej niż w 2030 roku. Projektanci na przygotowanie dokumentacji będą mieli 22 miesiące.

    Do katowickiego magistratu wpłynęły oferty od ośmiu firm. To firmy PROGREG Sp. z o.o. (cena: 3 800 700 zł brutto), Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. (cena: 3 071 310 zł brutto), Mosty Katowice Sp. z o.o. (cena: 2 280 420 zł brutto), WYG International Sp. z o.o. (cena: 3 357 900 zł brutto), Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. (cena: 3 136 278,60 zł brutto), Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. (cena: 2 966 514 zł brutto), Konsorcjum firm: Sweco Consulting Sp. z o.o. i Sweco Belgium N.V. (cena: 1 843 155 zł brutto) oraz Konsorcjum Firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych GROTEX i Biuro Projektów „A-Propol” s.c. Biegański Adam, Biegańska Dorota (cena: 3 296 400 zł brutto). Oferty będą analizowane w ciągu najbliższych tygodni.

    Przy wyborze wykonawcy w 60 proc. będzie decydować cena, a w 40 proc. jego doświadczenie.

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na razie...

      Miro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      ... projektują ręcznie przerzucane zwrotnice i nie działające kasowniki. Taki lokalny folklor.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wizje speca od komunikacji

      Gościu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Tak spełnia się długi wobec sponsora kampani wyborczej. Za publiczną kasę Krupa będzie dowoził klientów do kolejnego centrum handlowego.
      A wszystko realizuje "specjalista" od transportu buhaaaaaaa...rozwiń całość

      Tak spełnia się długi wobec sponsora kampani wyborczej. Za publiczną kasę Krupa będzie dowoził klientów do kolejnego centrum handlowego.
      A wszystko realizuje "specjalista" od transportu buhaaaaaaa :-))))zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z Kostuchny do rynku czy do Rynku?

      Ginter (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Reforma edukacji jest konieczna!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bubel dekady

      mieszkanka piotrowic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      osiem firm chce popełnić bubla dekady!!! Tramwajek dla klientów nowego centrum handlowego na kolejowej - a w związku z tym totalne zniszczenie RESZTKI terenów zielonych w tej okolicy! I proszę nie...rozwiń całość

      osiem firm chce popełnić bubla dekady!!! Tramwajek dla klientów nowego centrum handlowego na kolejowej - a w związku z tym totalne zniszczenie RESZTKI terenów zielonych w tej okolicy! I proszę nie pisać, że to tramwaj do Kostuchny. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwaj winien jeździć aż do Tych

      jakieś 30 lat temu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Kostuchna to połowa drogi! A wsi zwanej Tychy, należy się bliskość miasta, może wreszcie nauczą się jeść nożem i widelcem


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obejdzie się

      RM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Nam się nie spieszy do waszego katowickiego syfu. Mimo to jeździ tam pociąg co 20 min. Więc ten tramwaj psu na budę.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak widzę te wasze zielone autobusy na Korfantego wypełnione po brzegi ludźmi

      nie popłacz się tyszaninku (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      to mam wielkie wątpliwości czy się tak wam "nie spieszy do katowickiego syfu"


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Korki, korki, korki

      RM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jeździłem kiedyś przez waszą stolycę do Bytomia. Codzienna loteria gdzie będę stał, w tunelu czy na A4? Drogi po 3 pasy, a wystarczy wywrócona taczka, żeby stało całe miasto.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tramwajowe fiksum-dyrdum

      Rozbawiony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Porządny buspas byłby 3 razy tańszy w budowie i eksploatacji. Do tego byłoby ciszej, szybciej i niezawodniej.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tramwaj

      Mobilek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Tramwaj jest EKO, bo nie kopci jak autobus. Niedawno w Częstochowie dobudowali kilka kilometrów linii głównie z tego powodu.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobus elektryczny

      RM (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Coraz lepiej radzą sobie autobusy elektryczne, czyste i niewymagające budowy torowiska. Zanim linia powstanie, będą już śmigały w większości miast. Poza tym obecne autobusy na gaz CNG nie kopcą, a...rozwiń całość

      Coraz lepiej radzą sobie autobusy elektryczne, czyste i niewymagające budowy torowiska. Zanim linia powstanie, będą już śmigały w większości miast. Poza tym obecne autobusy na gaz CNG nie kopcą, a co prawda emitują CO2. Tylko że tramwaje, trolejbusy i autobusy elektryczne pośrednio też emitują spaliny - w elektrowni.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama