Ważne
    Nie cztery, a 14 węzłów przesiadkowych ma powstać w...

    Nie cztery, a 14 węzłów przesiadkowych ma powstać w Katowicach. Gdzie? WIZUALIZACJE

    Zdjęcie autora materiału

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Węzły przesiadkowe w Katowicach: Brynów
    1/11
    przejdź do galerii

    Węzły przesiadkowe w Katowicach: Brynów

    Nie cztery, a łącznie 14 węzłów przesiadkowych ma powstać w stolicy aglomeracji śląskiej. Wszystkie je wpisano w wieloletni plan rozwoju zintegrowanego systemu transportowego Katowic, dokument, który ma wyznaczać strategiczne kierunki rozwoju komunikacji w mieście.
    Budowa węzłów przesiadkowych, to jeden ze strategicznych projektów, który planują zrealizować w najbliższych latach Katowice. Węzły mają usprawnić komunikację publiczną, ale przede wszystkich zachęcić mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego zwłaszcza na trasie do centrum miasta.

    Docelowo węzłów ma być kilkanaście. Największe, to te których budowę urzędnicy zapowiadają już od kilku lat i których realizacja ma ruszyć jeszcze w tym, albo w następnym roku: Sądowa, Brynów, Zawodzie, Ligota.
    W planie jest jednak także „Kostuchna”, węzeł, który ma powstać na końcu nowej linii tramwajowej, poprowadzonej z pętli w Brynowie w rejon osiedla Bażantowo. Kolejne wpisano do Wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego miasta, choć niektóre z nich budować będzie nie miasto, a PKP PLK w ramach modernizacji szlaków kolejowych. To węzły Piotrowice, Plac Alfreda, Damrota, Raciborska, Kleofas, Euro – Centrum, Jankego oraz Zadole.

    Do 2020 roku mają zostać zrealizowane węzły Brynów, Zawodzie, Ligota, Kostuchna, Sądowa (pierwszy etap) oraz Piotrowice. Pozostałe oraz drugi etap węzła Sądowa będą realizowane po 2020 roku. Jakie będą poszczególne węzły?

    TU BYŁAM odc. 14 - Kasia Kapusta i ostatni kurs Ikarusa

    Przy węźle Brynów Pętla, którego budowa ma pochłonąć prawie 85 mln zł, powstaną wielopoziomowy i naziemny parking park&ride. Będą tu perony przystankowe autobusowe i tramwajowe oraz budynek poczekalni dla pasażerów, który pomieści toalety, kiosk, punkt małej gastronomii. Przy centrum przesiadkowym będzie też punkt dyspozytorski oraz pomieszczenia socjalne dla kierowców, czy miejsce obsługi monitoringu węzła. Przebudowany zostanie też układ drogowy i torowy w rejonie węzła, powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a także parking dla rowerów o funkcji bike&ride.
    Zobacz galerię
    Przy węźle Zawodzie (ta inwestycja szacowana jest na prawie 83 mln zł) powstaną dwa parkingi naziemne park&ride w rejonie ulic 1 Maja, Bagiennej i Krakowskiej, miejsca postojowe dla autobusów, perony przystankowe dla tramwajów, a także budynek poczekalni dla pasażerów. Ten węzeł także będzie monitorowany, powstanie tu również parking dla rowerów, postój taksówek, przebudowana zostanie infrastruktura drogowa.

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie powstaną

      Ewald (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Przystanki kolejowe nie powstaną. Projekt modernizacji linii kolejowej od Będzina po Zebrzydowice z rozbudową i budową przystanków trafił na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego z nikłymi...rozwiń całość

      Przystanki kolejowe nie powstaną. Projekt modernizacji linii kolejowej od Będzina po Zebrzydowice z rozbudową i budową przystanków trafił na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego z nikłymi szansami na środki CEF. Więc tekst w zasadzie nieaktualny. ;)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co?

      gustlik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Najpierw miasto i kzkgop powinno popracować nad punktualnością i czestotliwością kursowania komunikacji bo nie przyciagnie NIKOGO kto nie musi kożystać obecnie z komunikacji bo niedość że jest...rozwiń całość

      Najpierw miasto i kzkgop powinno popracować nad punktualnością i czestotliwością kursowania komunikacji bo nie przyciagnie NIKOGO kto nie musi kożystać obecnie z komunikacji bo niedość że jest droga, zawodna, niepunktualna i bardzo niewygodna. Dla mnie jako pasażera taki "przystanek" za pare milionów to kompletna bzdura .

      Ale prawdopodobnie ci prezydenci i inni decydujący o tych projektach chcą dać zarobić w przetargach swoim znajomym ( lub sami się ustawić) a punktualną i dobrą komunikacją tego nie zrobią.
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama