PKP wybuduje nowe stacje w Katowicach przy ul. Damrota i...

    PKP wybuduje nowe stacje w Katowicach przy ul. Damrota i Morawy

    Kamila Rożnowska

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Aby zwiększyć dostępność podróżnych do kolejowej oferty przewozowej potrzebna jest, tak jak to zrobiono kilka lat temu w Tychach, budowa nowych przystanków
    1/6
    przejdź do galerii

    Aby zwiększyć dostępność podróżnych do kolejowej oferty przewozowej potrzebna jest, tak jak to zrobiono kilka lat temu w Tychach, budowa nowych przystanków - np. w Katowicach dwóch ©Marzena Bugała-Azarko

    Nowe przystanki kolejowe miałyby powstać w Katowicach przy ul. Damrota i Morawy. Remont pozwoli oddzielić ruch aglomeracyjny i dalekobieżny w rejonie węzła katowickiego

    Sonda

    Czy większa liczba przystanków kolejowych skłoni Cię do jeżdżenia pociągiem?

    PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do modernizacji linii E 65 na odcinku Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzy-dowice - granica państwa. Dzięki tej inwestycji zostaną m.in. dobudowane dwa nowe tory na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny - Katowice - Katowice Ligota. I dzięki temu powstaną dwa nowe perony (w Sosnowcu Głównym oraz Katowicach Szopienicach Południowych) oraz dwa nowe przystanki osobowe. Te ostatnie miałyby zostać zlokalizowane w Katowicach przy ul. Damrota oraz przy ul. Morawy.

    - Obecnie trwa procedura związana z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnych i środowiskowych, a kolejnym etapem będzie opracowanie projektu budowlanego wraz z pozwoleniami na budowę. Według wstępnego harmonogramu roboty budowlane powinny się rozpocząć najwcześniej w 2018 roku pod warunkiem uzyskania unijnego dofinansowania - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PKL.

    Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace modernizacyjne miałyby się zakończyć w 2023 roku.

    - Podstawowym celem tego projektu jest oddzielenie kolejowego ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego na terenie katowickiego węzła kolejowego. Pozwoli to na zwiększenie liczby pociągów, a budowa nowych przystanków osobowych zwiększy dostęp podróżnych do oferty przewozowej - dodaje Karniewski.

    Stacje co 7 kilometrów

    Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych Zespołu Doradców Gospodarczych TOR mówi, że przeciętna odległość między stacjami i przystankami kolejowym w Polsce wynosi ok. 7 km. Zazwyczaj w rejonach metropolii gęstość tych sieci jest większa, jednak wcale nie jest to reguła.

    - Na przykład na terenie aglomeracji trójmiejskiej, pomiędzy Gdańskiem, Sopotem, Gdynią i Rumią, gdzie pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej kursują po torach całkowicie wydzielonych dla ruchu aglomeracyjnego, przeciętna odległość wynosi ok. 1,5 km, a przystanki są rozłożone w miarę równomiernie. Jednak dla odmiany, na otwartej pół roku temu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, liczącej 17 km i położonej w całości na terenie Gdańska, odległości pomiędzy przystankami wahają się od niespełna 700 metrów do blisko 3 kilometrów. Jest to w dużej mierze związane z faktem, że wzdłuż tej ostatniej linii dopiero zaczynają powstawać nowe osiedla mieszkalne czy biurowe i zapewne za kilka lat rozgorzeje dyskusja na temat konieczności budowy nowych przystanków - zauważa Rydzyński.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przystanki na S1

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Zamiast Damrota, Graniczna ma większy sens, na Morawy to tylko zające będą wsiadać.W Sosnowcu można by rozważyć przy przejeździe kolejowym przy ul.Chemicznej.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy druga para torów na odcinku Tychy - Katowice Ligota?

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Dlaczego ucichła sprawa dobudowy drugiej pary torów na odcinku Katowice Ligota - Tychy? Przecież te dodatkowe tory są potrzebne dla oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na tym...rozwiń całość

      Dlaczego ucichła sprawa dobudowy drugiej pary torów na odcinku Katowice Ligota - Tychy? Przecież te dodatkowe tory są potrzebne dla oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na tym obciążonym odcinku! Dlaczego nie korzysta się z pieniędzy unijnych, gdy są dostępne? Cały odcinek od Bałtyku po granicę będzie modernizowany a ten odcinek pominięty - jak to możliwe? Dlaczego dziennikarze nie zajmą się tą sprawą?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prawda

      Andrzej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Na tym odcinku tory nie będą dobudowane, ponieważ weseli mieszkańcy Podlesia zablokowali tę inwestycję. Teraz przymierzają się do zablokowania budowy drogi, która zmniejszy ruch w zakorkowanych...rozwiń całość

      Na tym odcinku tory nie będą dobudowane, ponieważ weseli mieszkańcy Podlesia zablokowali tę inwestycję. Teraz przymierzają się do zablokowania budowy drogi, która zmniejszy ruch w zakorkowanych Piotrowicach. Mieszkańcy Podlesia charakteryzują się pogonią za życiem w cichej okolicy pozbawionej samochodów i pociągów oraz w zgodzie z naturą. Tylko jest pewien szkopuł. Ich zasady działają tylko na Podlesiu bo np. w Piotrowicach nie przeszkadza im pędzić swoimi samochodami 80km/h przy ograniczeniu 30km/h. Zapraszam na ulicę Wilczewskiego w celu zaobserwowania poczynań "Podlesiaków". zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brak porządnych informacji

      Podróżny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Wszystko "fajnie" ale..... w niedzielę 6 marca chciałem jechać pociągiem z Sosnowiec Dańdówka do Olkusza. Pociąg nie przyjechał, na peronie w języku suahili (poprzez źle działające radio)...rozwiń całość

      Wszystko "fajnie" ale..... w niedzielę 6 marca chciałem jechać pociągiem z Sosnowiec Dańdówka do Olkusza. Pociąg nie przyjechał, na peronie w języku suahili (poprzez źle działające radio) usłyszałem, a raczej domyśliłem się, że ma być autobus za pociąg bo jest awaria. Nic nie przyjechało, nie było żadnej innej informacji. W tym całym PKP jest wiele jeszcze do poprawy ale informacja to chyba przede wszystkim!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wiadukt w Ligocie

      Obs (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Czy będzie zbudowany nowy wiadukt w Ligocie pomiędzy Kłodnicką a Franciszkańską?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pomysł dobry, a co z linią

      katowiczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      przez Ochojec do Muchowiec ?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama