Zobaczcie, jak się serwisuje samoloty w Pyrzowicach....

    Zobaczcie, jak się serwisuje samoloty w Pyrzowicach. Rozebrany na części boeing [ZDJĘCIA, WIDEO 360]

    Zdjęcie autora materiału

    Dorota Niećko

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Kompletnie wypatroszony Boeing 737-800 stoi w Pyrzowicach. Spokojnie. Tak wygląda serwis typu C. W bazie Line Tech wiedzą, co robią. Potrafią i rozebrać samolot na części, i złożyć z powrotem. A w międzyczasie naprawić to, co jest zepsute.
    Zobaczcie, jak się serwisuje samoloty w Pyrzowicach. Rozebrany na części boeing [ZDJĘCIA, WIDEO 360]
    1/53
    przejdź do galerii

    ©fot. Marzena Bugała-Azarko

    W hangarze w Pyrzowicach pod koniec grudnia 2016 stoją dwa samoloty: Boeing 737-800 i Embraer. Jeden rozłożony niemal na części, a drugi w całości. Co ciekawe, lepiej "rokuje" ten rozłożony. Odwiedziliśmy bazę firmy Line Tech w Pyrzowicach z aparatem i kamerą 360 stopni. Zobaczcie zdjęcia i filmy.

    Naszymi przewodnikami po bazie byli pracownicy firmy Line Tech: Artur Szumełda i Adam Semik. Boeing 737-800 (to samolot, który maksymalnie może pomieścić nico ponad 180 pasażerów) przechodzi właśnie przegląd serwisowy typu C (C-check).
    Taki przegląd robi się raz na rok-dwa lata. Ten akurat samolot ma 12 lat i lata dla jednej z linii europejskich, zaś zaawansowany przegląd, jaki przechodzi w Pyrzowicach, robiony jest "na nim" po raz pierwszy. Przeglądów typu C w bazie Line Tech w Pyrzowicach robi się około 20 rocznie. Częściej są przeglądy typu A, bo samolot musi je przechodzić nawet co miesiąc, za to nie musi wjeżdżać do hangaru, wystarczy, że stoi na płycie. No i czasu potrzeba o wiele mniej - taki przegląd można zrobić nawet w jeden dzień. Albo jedną noc.

    Przegląd typu C trwa od trzech tygodni do nawet trzech miesięcy, bo trzeba sprawdzić dosłownie każdą instalację i każdą śrubkę. Serwis boeinga, który pod koniec grudnia stał w hangarze, trwa od listopada 2016.

    28 grudnia był w środku cały pusty: fotele, panele okienne, podłoga, nawet część kokpitu pilotów, były na zewnątrz. Z samolotu zwisają przewody, wewnątrz widać izolację i wszystkie instalacje. Szumełda i Semik o tym, co dzieje się z boeingiem podczas serwisu, mogą opowiadać godzinami. Dobrze znają każdy przewód, linkę, śrubkę. Cierpliwie tłumaczą, z czego - i dlaczego właśnie z tego i w tym miejscu - są instalacje, obudowy, linki. Dlaczego i jak połączone są samolotowe systemy. Do czego służy silnik (a jakże, 28 grudnia - wymontowany) z tyłu maszyny i dlaczego starsze samoloty ze swoimi prostszymi, mechanicznymi systemami (jak B737) dają pilotom więcej możliwości "ratowania" maszyny podczas awarii (właśnie dlatego B 737-800 nazywany jest w branży "parowozem") i jak działa system klimatyzacji na pokładzie. Czy jest prostsza wersja dla laików?
    - Tędy wlatuje, tędy wylatuje, a tu się kręci - śmieje się Szumełda, pokazując na częściowo odsłonięty silnik.

    Dodatkowo samolot był malowany. Prócz wykonania przeglądu, trzeba oczywiście naprawić wszystkie usterki, jakie podczas serwisu znajdziemy. Najczęściej - naprawić okolice drzwi, i tych z przodu, i tych z tyłu. Powód? To ten fragment maszyny ulega uszkodzeniom najczęściej z powodu uderzeń schodami, którymi pasażerowie z samolotu wysiadają.

    Baza Line Tech w Pyrzowicach została otwarta w roku 2012. Ma 7912 m kw., a jej budowa pochłonęła 22,5 mln złotych netto. Jednocześnie mogą być w nim serwisowane dwa samoloty do kodu D, np. Boeing 757 lub cztery kodu C np. Airbus A320/Boeing 737. Obiekt dzierżawi od spółki GTL, która zarządza pyrzowickim lotniskiem firma Linetech Aircraft Maintenanceć.

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)

      Taka jedna jedyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Pomimo tych wszystkich narzekań Szczęśliwego Nowego Roku dla dzielnych dziewczyn i chłopaków z Linetech))

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zostali odpowiedzialni i pracowici!!!

      MP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      To prawda, że sporo emerytowanych mechaników wojskowych odeszło, ale sporo cywilnych FACHOWCÓW zostało. Kadrę należy mądrze dobierać i oczywiście DOBRZE im płacić, bo szybko znajdą innego...rozwiń całość

      To prawda, że sporo emerytowanych mechaników wojskowych odeszło, ale sporo cywilnych FACHOWCÓW zostało. Kadrę należy mądrze dobierać i oczywiście DOBRZE im płacić, bo szybko znajdą innego pracodawcę. W tej branży ciągle poszukuje się fachowców.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kasa

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      oni nigdy nie będą dobrze płacić... bo dla nich dziś samoloty a jutro fabryka frytek ważne by zarząd miał pieniądze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I

      Willi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Szacunek dla tych odpowiedzialnych ludzi !! Wszystkiego najlepszego w 2017 roku !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co ten koleś się tak rozgląda?

      Em (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Coś nie tak z nim, hehe.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Może go ścigają, hahah :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cwaniaki!

      globalizacja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      jak nie beda ludzi godnie placic a tylko wymagac !!!! To se beda samirobic !!!!! za darmo umarlo !!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      re.cwaniaki

      EPWA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      z tej firmy wszyscy powinni odejść to może zarząd się ogarnie i zacznie płacić godnie za tak odpowiedzialną prace. nie wspominając o rekordach w nadgodzinach.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lt

      Spec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Podobno firmie Linetech podziekowali jej najwieksi specjalisci szczegolnie z obslugi liniowej WAW i KTW i teraz obsluga ta kustyka. Nie szanuja ludzi i nie beda ich miec.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A to wszystko przez...

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ...jednego człowieka. Całe szczęście on już tam nie pracuje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gdyby tylko ludzi szanowali

      EPWA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      szkoda że nie szanują ludzi i płacą takie marne grosze... stracili większość najlepszych ludzi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bez tytułu

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Debiut dziennikarski?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A płaca 2000 na rękę

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      I nic się nie zmieni ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      2000

      x2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      nic się nie zmieni ponieważ ludzie się na to zgadzają. widać odpowiada taka stawka i obiecywane złote góry przez zarząd...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama