Hałas i kołysanie nie powinny kojarzyć się z tramwajami. Niestety jeszcze ciągle pasażerowie nie wszędzie mogą podróżować nowoczesnymi, cichymi i szybkimi tramwajami, tak jak m.in. w Katowicach. Najbardziej odczuwalna jest różnica, gdy jednym tramwajem podróżujemy z Mysłowic do Katowic, tak jak linią nr 14. Czternastką pojedziemy z przystanku Dworzec Mysłowice do katowickiej pętli w Brynowie.
- Często jeżdżę tramwajami, myślę że są wygodniejsze niż autobusy. Jednak mają pewne wady. Przede wszystkim jest głośno i bardzo trzęsie. Ponadto są za wysokie stopnie i trudno wsiąść i wysiąść. W Katowicach zupełnie inaczej się jeździ. Jest cicho, a wejście do tramwaju jest tuż przy ziemi. Chciałabym, aby też u nas tak było - mówi Ewa Smolińska, mieszkanka Mysłowic, którą spotkaliśmy gdy wysiadała z tramwaju linii nr 14 na przystanku Dworzec Mysłowice.
Tramwaje Śląskie właśnie ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Modernizacja linii tramwajowej nr 14 w Mysłowicach w ciągu ulic: Bytomska, Starokościelna, Szymanowskiego, Powstańców wraz z niezbędną infrastrukturą”. Oznacza to, że krzywe, i zardzewiałe tory, ale także niezbędna infrastruktura zostanie wymieniona. Kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo.
Oferty do przetargu można składać do 12 maja. Cała dokumentacja projektowa powinna z kolei być gotowa do 30 czerwca 2017 roku. Dopiero później wyłoniony zostanie wykonawca. Modernizacja linii nr 14 to nie jednorazowe zadanie, a część projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej wraz z zakupem toboru tramwajowego. Spółka Tramwai Śląskich będzie się starała, by ten projekt wziął udział w unijnym rozdaniu na lata 2014-2020.
- Łącznie planujemy modernizację ok. 100 km tras, budowę 22 km nowych linii tramwajowych i zakup 44 nowych tramwajów wyjaśnia Andrzej Zawada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.
Jednym z zadań, które obejmuje ten projekt to remont linii tramwajowej nr 14, czyli ok 1,5 kilometra torowiska wraz z niezbędną infrastrukturą. Torowisko na odcinku od skrzyżowania ulicy Bytomskiej z ulicą Świerczyny do dworca kolejowego jest torowiskiem pojedynczym, wbudowanym w drogę. Nie ma możliwości budowy tam przejazdu dwutorowego, bo jest za wąsko. W takim przypadku niezbędne będzie zaprojektować nową sygnalizację międzymijankową, zabezpieczającą przejazdy przez odcinki jednotorowe: Szopienice Chemiczna - Mysłowice Szpital, Mysłowice Szpital - Mysłowice Dworzec.
- Torowisko ma być zaprojektowane w technologii, która zapewnia maksymalne wytłumienie wibracji, drgań i hałasu. Będzie cicho i wygodnie - dodaje Andrzej Zawada.
Nie tylko torowisko, ale także ulice, którędy jedzie tramwaj nr 14 mają zostać przebudowane, a także chodniki, czy zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, miejsca postojowe, czy odwodnienia.
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Koniec papierowych biletów KZK GOP. A gdzie są czytniki kart ŚKUP?
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Mechanik płakał jak naprawiał ZOBACZ, JAK NIE NALEŻY NAPRAWIAĆ AUT
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?