Kartę ŚKUP łatwo zgubić. Jak wyrobić sobie nową?

    Kartę ŚKUP łatwo zgubić. Jak wyrobić sobie nową?

    Magdalena Mikrut-Majeranek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    ŚKUP funkcjonuje w 21 miastach i gminach. Pasażerowie muszą każdorazowo przy wejściu i wyjściu z tramwaju i autobusu ją odbić
    1/4
    przejdź do galerii

    ŚKUP funkcjonuje w 21 miastach i gminach. Pasażerowie muszą każdorazowo przy wejściu i wyjściu z tramwaju i autobusu ją odbić ©Magdalena Mikrut-Majeranek

    Zagubioną lub skradzioną kartę należy zablokować lub zastrzec Blokadę można zdjąć tylko w POK, jeśli karta się odnajdzie.
    Śląska Karta Usług Publicznych miała usprawnić komunikację, obniżyć ceny biletów i jako elektroniczna portmonetka zastąpić kartę płatniczą. To tyle teorii, ponieważ w praktyce wszystko wygląda zupełnie inaczej. Pasażerowie korzystający z okresowych biletów elektronicznych - niezależnie od tego, czy są to bilety z nielimitowaną liczbą przejazdów, czy z limitem - muszą odbijać kartę przy każdym wejściu i wyjściu z autobusu czy tramwaju.

    - To bardzo irytujące. Przymus odbijania okresowego biletu to znęcanie się nad pasażerami - komentuje Maciej Jasiński z Bytomia.

    Nieustanne wyjmowanie i chowanie karty może doprowadzić do jej zgubienia. Zdarzają się także kradzieże kart. Co wówczas należy zrobić?

    Zobaczcie, ile mamy kart



    - W przypadku zgubienia karty należy złożyć dyspozycję blokady bądź zastrzeżenia. Można tego dokonać w Punkcie Obsługi Klienta lub w Punkcie Obsługi Pasażera. Kartę spersonalizowaną zablokujemy także telefonicznie lub na Portalu Klienta (portal.karta-skup.pl - red.), a niespersonalizowaną przez Portal Klienta - wyjaśnia Anna Koteras, rzeczniczka prasowa KZK GOP. Warto dodać, że blokada karty jest odwracalna, natomiast jej zastrzeżenie - nieodwracalne. Jeśli użytkownik odzyska kartę, którą uprzednio zablokował, może ją odblokować jedynie w Punkcie Obsługi Klienta. W przypadku zaginięcia karty ŚKUP tam też należy złożyć wniosek o wydanie duplikatu.

    - Jeżeli składamy wniosek o wydanie duplikatu, karta, którą zgubiliśmy, zostaje zastrzeżona i nawet w przypadku jej odnalezienia nie będzie można z niej skorzystać - dodaje Anna Koteras.

    Koszt wydania duplikatu karty ŚKUP wynosi 20 zł. - Jeżeli karta uległa zniszczeniu nie z winy użytkownika, duplikat zostanie wydany bezpłatnie - dodaje Koteras.

    Do odblokowania karty jest konieczny dowód tożsamości (spersonalizowana) lub dokument potwierdzający jej wydanie (niespersonalizowana). Jak informuje KZK GOP, karta powinna zostać odblokowana w ciągu godziny. Jeśli zablokowana karta nie zostanie odblokowana w ciągu 90 dni, zostaje automatycznie zastrzeżona, a tym samym dezaktywowana.

    - W przypadku wydania duplikatu karty na nową kartę zostaną przeniesione wszystkie uprawnienia na niej zapisane. Żaden bilet nie przepadnie - uspokaja rzeczniczka KZK GOP.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie jest wydawany duplikat, lecz nowa karta

      Meg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Innymi słowy, jest to karta z nowym numerem, na który ew. przeniesione zostaną usługi (e-portmonetka i aktywne bilety).
      Logowanie do konta starej karty jest niemożliwe.
      Traci się historia...rozwiń całość

      Innymi słowy, jest to karta z nowym numerem, na który ew. przeniesione zostaną usługi (e-portmonetka i aktywne bilety).
      Logowanie do konta starej karty jest niemożliwe.
      Traci się historia operacji oraz historia wszystkich reklamacji.
      Bilety nieaktywne (przez POK i POP nazywane wirtualnymi) - przepadają.

      Ilość klientów których POK śle do POP, a POP do POK rośnie..
      Ilość wydanych kart (nowych numerów) rośnie...
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      reklamacje

      grazyna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      złożyłam reklamację 03 października do dnia dzisiejszego nie ma odpowiedzi .A ewidentnie jest błąd w zapisie karty jest wpłacone 104,00 zł a na karcie brak ale długo myślą co napisać by nie oddać...rozwiń całość

      złożyłam reklamację 03 października do dnia dzisiejszego nie ma odpowiedzi .A ewidentnie jest błąd w zapisie karty jest wpłacone 104,00 zł a na karcie brak ale długo myślą co napisać by nie oddać biletu.

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znajoma znalazła...

      Miro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      ... spersonalizowaną kartę. Odniosła do punktu obsługi kzk gop. Nie przyjęli: "Może pani sama skontaktować się z tą osobą i oddać". No comment.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo