W Kaletach zablokują budowę odcinka autostrady A1? Możliwe

    W Kaletach zablokują budowę odcinka autostrady A1? Możliwe

    Tomasz Klyta

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Szacowano, że w szczycie sezonu budowlanego, nawet 200 takich „wanien” tygodniowo miało przejeżdżać przez Kalety
    1/8
    przejdź do galerii

    Szacowano, że w szczycie sezonu budowlanego, nawet 200 takich „wanien” tygodniowo miało przejeżdżać przez Kalety ©GDDKiA Katowice

    Budowa autostrady A1, może mieć duży wpływ na zniszczenie dróg lokalnych w Kaletach.
    Nawet 200 tirów tygodniowo miało jeździć przez Kalety i dowozić kruszywo pod budowę części autostrady A1, odcinek Woźniki-Pyrzowice. Jednak krótko po tym, jak na początku października rozpoczęły się przewozy, miasto wstrzymało dostawy. Powód? Podobno firma nie wykonała inwentaryzacji dróg.

    Za duże obciążenie na te drogi? Tiry przeładowane



    - Rozmawialiśmy z kierowcami i powiedzieliśmy, że jeśli dalej będą przewozić kruszywo, zablokujemy drogi naszymi samochodami - mówi Klaudiusz Kandzia, burmistrz Kalet.
    Władze miasta otrzymywały od mieszkańców skargi na trzęsące się domy. To właśnie w Kaletach rozładowywane na tiry było kruszywo, które później dowożono na plac budowy. Zgodnie z planami wykonawcy budowy, firmą Strabag , od początku października 2016 roku do grudnia 2018, ma zostać przewiezionych aż 250 tys. ton materiału. Na razie zrealizowano 5 przewozów. Problemem jest jednak to, że w Kaletach, obowiązuje zakaz poruszania się pojazdów o masie powyżej 8 ton, a załadowane tiry ważą nawet 30 ton.

    - Strabag nie zrealizował zalecenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczących inwestycji. Jest tam mowa o konieczności inwentaryzacji dróg, którymi dowożone mają być materiały na budowę. Poinformowaliśmy o tym katowicki oddział GDDKiA - mówi burmistrz Kandzia.

    W ubiegłym tygodniu w Kaletach, odbyło się spotkanie, w którym wzięły udział władze miasta, a także przedstawiciele firm Strabag i PKP Cargo (spółka realizuje przewozy) oraz GDDKiA. - W wyniku spotkania z władzami miasta, powstała koncepcja postępowania dalszej realizacji dostaw do stacji PKP Kalety. Zakłada ona wspólne wykonanie inwentaryzacji dróg i budynków, w celu określenia ich obecnego stanu istniejącego, a także dalsze działania po zakończeniu realizacji projektu na wypadek ewentualnych usterek - czytamy w komunikacie przesłanym przez Ewę Bałdygę, rzeczniczkę prasową Strabag Sp. z.o.o.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nikerym to i piórko w tyłku przeszkodzo

      hajna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      ludzie wy tak godocie jak by w innych rejonach kraju sie nic niy budowało, zniszczą słabą drogę to zrobią nową zawsze muszą sie znojść jakieś hamulcowe postympu

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hamujmy postęp BRAWO po co autostrady

      Antyjanusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Zablokujmy wszystkie inwestycje i wróćmy na drzewo!Drogi się powinno remontować zniszczą zrobi się lepsze na tym działa postęp ale na wsi tego nie rozumieją ....mam dość blokowania inwestycji,ktore...rozwiń całość

      Zablokujmy wszystkie inwestycje i wróćmy na drzewo!Drogi się powinno remontować zniszczą zrobi się lepsze na tym działa postęp ale na wsi tego nie rozumieją ....mam dość blokowania inwestycji,ktore mogą pomóc w rozwoju regionu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      INO 200

      ZYGA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      STRABAG KŁAMIE ZŁODZIEJSKA FIRMA

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TYlko 200?

      ziga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Nie dwieście a dwa tysiące (2000) tirów dziennie przejeżdża przez Nakło śl (DK78) odkąd jest remontowany wiadukt w Żyglinie i cały ruch tirów z/do A1 kierowany jest przez Nakło i Miasteczko Śl.
      A...rozwiń całość

      Nie dwieście a dwa tysiące (2000) tirów dziennie przejeżdża przez Nakło śl (DK78) odkąd jest remontowany wiadukt w Żyglinie i cały ruch tirów z/do A1 kierowany jest przez Nakło i Miasteczko Śl.
      A wiadukt remontują już z parę lat
      I co? G............................o, takie właśnie dużezwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama