Sosnowiec: dyrektorzy szkół rozmawiali w Humanitas o...

    Sosnowiec: dyrektorzy szkół rozmawiali w Humanitas o promocji ZDJĘCIA

    TOS/inf.prasowa

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Sosnowiec: dyrektorzy szkół rozmawiali w Humanitas o promocji ZDJĘCIA
    1/16
    przejdź do galerii
    Ponad stu dyrektorów placówek oświatowych wzięło udział w kolejnej konferencji z cyklu „Dyrektor liderem…”. Tym razem spotkanie, które odbyło się 13 marca w Wyższej Szkole Humanitas poświęcone zostało zagadnieniom marketingu i promocji placówki oświatowej zwłaszcza w sytuacji zmiany dotykającej obecnie szkolnictwo w Polsce. Wśród prelegentów nie zabrakło doświadczonych ekspertów i praktyków w swoich dziedzinach. Konferencja była także okazją do przyjęcia nowych członków w poczet Sieci Współpracy Edukacyjnej – inicjatywy WSH zrzeszającej szkoły z całego województwa śląskiego.
    Konferencja „Dyrektor liderem marketingu. Budowanie wizerunku placówki oświatowej w sytuacji zmiany”, to, jak podkreślił otwierając wydarzenie rektor Wyższej Szkoły Humanitas, prof. Michał Kaczmarczyk, odpowiedź na obecną sytuację w polskim szkolnictwie i związane z nią wyzwania, jakie czekają na dyrektorów szkół.

    - Rozmawialiśmy z państwem już o wielu tematach związanych z zarządzaniem placówkami oświatowymi.
    Dziś trudno wyobrazić sobie ważniejszy, niż ten dotyczący marketingu. Zwłaszcza, że słowo „zmiana” odmieniają dziś państwo przez wszystkie przypadki. Marketing to kwestia priorytetowa, również z perspektywy gmin, które rywalizują ze sobą uznając oświatę za jeden z atrybutów wizerunkowych – podkreślił rektor Wyższej Szkoły Humanitas, który, jako medioznawca oraz specjalista w zakresie komunikacji i marketingu, był również jednym z prelegentów.

    W auli Wyższej Szkoły Humanitas zgromadziło się ponad 100 dyrektorów z całego województwa śląskiego, a także naczelnicy wydziałów edukacji miast i gmin. Dzięki prelekcjom zaproszonych specjalistów, zostali wyposażeni w niezbędną wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące marketingu i promocji swoich placówek. Świetnym wstępem do poruszanej tematyki było wystąpienie Olgi Borgieł, która zjawisko zmiany, a także związane z nim plusy i minusy rozłożyła na czynniki pierwsze, dając słuchaczom wskazówki, jak z oporu wobec przemian uczynić coś pozytywnego.

    Postrzeganie placówki oświatowej w dużej mierze zależy również od jej relacji ze środowiskiem lokalnym. Jak je wykorzystać radził prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Gajdka, ekspert w dziedzinie promocji jednostek samorządu lokalnego. Z kolei prof. Michał Kaczmarczyk przybliżył słuchaczom w jaki sposób wykorzystywać do promocji swojej szkoły relacje z mediami. Zwłaszcza zaś z tymi lokalnymi, bo, jak zaznaczył, to one w największym stopniu docierają do rodziców i uczniów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą konkretnej szkoły.

    Część plenarną zakończyło wystąpienie dra Krystiana Dudka, pełnomocnika kanclerza WSH ds. PR, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH i prezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Poruszył on istotne zagadnienia z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz technik motywacyjnych w obrębie placówek oświatowych. – Komunikacja wewnętrzna, motywacja i działania public relations to system naczyń połączonych. Budowanie wizerunku jednostki oświaty zaczyna się właśnie od wewnętrznych relacji pomiędzy jej pracownikami i ich przekonania o prezentowanych wartościach. Każdy pracownik szkoły jest bowiem jej ambasadorem – mówił dr Dudek.

    W trakcie konferencji poszerzono także Sieć Współpracy Edukacyjnej, do której przystąpiło kolejnych 13 szkół z terenu województwa śląskiego. Nie zabrakło także tradycyjnej muzycznej niespodzianki w postaci występu utalentowanego artysty młodego pokolenia, Krzysztofa Knapczyka, znanego m.in. z nowatorskich projektów artystycznych, jak „Opera na ulicy”, czy jednej z głównych ról w musicalu „Karol”.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama